شناسهٔ خبر: 42923190 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

مدیرکل حمل و نقل جاده ای: ۵۶۷ هزار حلقه لاستیک توزیع شد

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود همه مشکلات ۵۶۷هزار حلقه لاستیک سنگین در کشور با نرخ یارانه ای توزیع شده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود همه مشکلات ۵۶۷هزار حلقه لاستیک سنگین در کشور با نرخ یارانه ای توزیع شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش باقر جوان روز پنجشنبه در حاشیه هفدهمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای در بخش حمل و نقل مسافر افزود: برای ادامه کار نیز ۲۶۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه موجود است که می‌تواند بخشی از نیاز ناوگان حمل و نقل کشور  را تامین کند.

وی اضافه کرد: تامین لاستیک یارانه ای از سال ۹۷ ، از طریق سامانه و به صورت صدور حواله و با هماهنگی بین مالکان و لاستیک فروشان به عهده اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان‌ها گذاشته شد و عملکرد خوبی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ داشت.

باقر جوان ادامه داد: اما در سال جاری  گلایه‌هایی درخصوص تعداد، اندازه و برندهای لاستیک‌ها که کم شده بود وجود داشت.

وی بیان کرد: در همین راستا با پی گیری انجام شده و دستور وزیر راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین که در حال ورود به گمرکات بودند مشمول ارز یارانه ای چهار هزار و ۲۰۰ تومانی شدند که  بخشی از مشکلات  تا دو ماه آینده برطرف می شود.

باقر جوان ادامه داد: با پی گیری انجام شده تلاش می‌شود به صورت حمایتی باز هم مشکل لاستیک را حل کنیم.

وی تاکید کرد: لاستیک خط مقدم اقلام مورد نیاز برای تردد یک وسیله و مهمترین قضیه در ایمنی سفر است و وقوع هر مشکلی در ناوگان اتوبوسی ضرر و زیان مادی، اجتماعی و معنوی را به دنبال خواهد داشت.

باقری جوان اضافه کرد: هر چند در کنار این تلاش‌ها مالکانی که می‌بینند نمی‌توانند از طریق سامانه لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند از بازار آزاد و یا سامانه "کالا" با رقم بالاتر اقدام می‌کنند که در این بخش نیز گلایه‌هایی وجود دارد.

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی کشور گفت: در این خصوص حمایت از تولید داخل ضروری است و امید می‌رود کارخانه‌های سازنده پوشش لازم را داشته باشد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمایت لازم در این خصوص را انجام می‌دهد.

 مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  گفت: میانگین سنی ناوگان مینی بوسی در کشور ۲۴.۲، سواری کرایه ۱۰.۵و اتوبوس ۱۱.۵ سال است.

کرونا بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی بخش مسافری خسارت وارد کرد

باقرجوان افزود: در زمان حاضر بر اثر شیوع کرونا ۴۰ درصد از شمار مسافر و ۲۸ درصد در شمار سفرها  کاهش یافته و ضرر هنگفتی به این ناوگان وارد شده است.

وی ادامه داد: کرونا تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و با احتساب بخش‌های غیر مستقیم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل مسافر ضرر وارد کرده است که این رقم می تواند صرف پرداخت حقوق و به روز کردن ناوگان شود.

باقر جوان با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از بخش حمل و نقل مسافری  گفت: با پی گیری انجام شده ۶ میلیون تومان برای رانندگان و ۱۲ میلیون تومان برای هر نفر از کارکنانی که تعدیل نشده و بیمه آن واریز شده باشد تسهیلات  پرداخت می‌شود.

وی یادآورشد: تاکنون ۷۶ درصد از رانندگان معادل ۷۷ هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شده‌اند و برای ایجاد مزیت‌های بالاتر پی‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.

باقر جوان گفت: حمل و نقل عمومی جاده ای بخش مسافری یکی از خطوط مقدم در مقابله با بحث کروناست و از همان روزهای نخست همه گیری این ویروس تاکنون براساس شیوه نامه ها نظارت مستمری در ابتدا، حین و خاتمه سفر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای اطمینان بخشی به مسافران در خصوص رفع آلودگی وسیله نقلیه، براساس دستورالعمل‌های بهداشتی وسایل نقلیه باید به صورت کامل ضد عفونی شود و وسایل بهداشتی در ابتدای سفر دراختیار مسافران قرار گیرد.

باقرجوان گفت: همچنین در راستای حفظ نکات بهداشتی فروش بلیط خارج از پایانه به صورت سامانه‌ای در حال انجام است و  بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در اجرای این سامانه و فروش بلیط به صورت غیر حضور است.

 

وی تاکید کرد: با وجود اینکه در برخی سفرها اتوبوس با یک یا ۲ مسافر باید حرکت کند اما تلاش شده شمار سرویس‌ها کاهش پیدا نکند و وسیله نقلیه تحت هر شرایطی به راه افتد به همین دلیل باید مزیت‌های حمایتی برای مالکان و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما