شناسهٔ خبر: 42922263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان صمت اردبیل:

تشکیل ۲۹۰۰ پرونده تخلف در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از تشدید برخورد با گرانفروشان و محتکران در استان اردبیل خبر داد و گفت: واحدهای صنفی ملزم به اجرای قوانین نظام صنفی و رعایت نرخ های مصوب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی، در خصوص تشدید برخورد با گرانفروشان و محتکران اظهار داشت: بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با توجه به وظیفه ذاتی که نظارت بر بازار و کنترل  ورسیدگی به تخلفات صنفی واصله از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ و همچنین بازرسین سازمان است، آمادگی کامل برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف را دارند.

وی عنوان کرد: شکایات و گزارشاتی  که از طرف مردم یا در حین بازرسی بازرسین محرز می شود در اسرع وقت  پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی  به تعزیرات حکومتی استان ارجاع می شود تا رای قانونی صادر و اجرا شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه افزود:  توصیه اکید ما به  متصدیان واحدهای صنفی این است که تابع قوانین نظام صنفی و نرخ های مصوب باشند و به هیچ وجه از نرخ های مصوب عبور نکنند چراکه با برخورد قاطع  بازرسین این سازمان مواجه خواهند شد.

صادقی یادآور شد: فروشندگانی که از قبل کالا در اختیار دارند، باید کالاهای در اختیار را با قیمت واقعی و سود منطقی که سازمان حمایت مشخص کرده است، به مردم عرضه کنند.

وی تصریح کرد : با کسانی که از عرضه کالا خودداری کنند یا محصولات را به بهانه نوسانات ارز احتکار نمایند، به شدت برخورد خواهد شد و نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی  از جمله مواد غذایی، شوینده، مواد لبنی، مصالح ساختمانی و لاستیک، خودرو و لوازم خانگی از مهم‌ترین اهداف نظارتی ویژه برخورد با محتکران و گرانفروشان است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به ۱۰۴ هزار و ۲۳۸ مورد بازرسی در شش ماهه اول سالجاری خاطرنشان کرد: در شش ماهها اول سالجاری حدود ۲ هزار و ۹۳۶  فقره پرونده به ارزش ۱۳۹ میلیاردو ۲۳ میلیون ۹۲۰ هزار تومان جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده که البته موضوع بیشتر آن‌ها گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت است.

۴۶

برچسب‌ها:

نظر شما