شناسهٔ خبر: 42920685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور درجمع مدیران کانون های بسیج فرهنگیان شیراز و شهرهای همجوار خبر داد:

راه اندازی پایگاه بسیج پیشکسوتان فرهنگی با هدف استفاده از ظرفیت بازنشستگان فرهنگی در فعالیت های بسیج

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با تاکید بر لزوم راه اندازی پایگاه بسیج پیشکسوتان در جهت تکریم بازنشستگان عزیز گفت: باید با تشکیل این پایگاه ها از ظرفیت و تجربه فرهنگیان بازنشسته نهایت استفاده را ببریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش فارس، سردار عباس مطهری در سفر به استان فارس و در دیدار با مدیران کانون های بسیج  فرهنگیان شیراز و شهرهای همجوار ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: ادامه دادن راه شهدا و اشاعه فرهنگ شهادت به نسل های بعدی مهمترین وظیفه ماست.

 رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، با تاکید بر جایگاه ویژه آموزش و پرورش در فرآیند انقلاب اسلامی گفت:  آموزش و پرورش به واسطه ارتباط گسترده با آحاد مردم در دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی نقش ویژه‌ای دارد .

مطهری گفت: آموزش و پرورش در دولت سازی به عنوان علم سازان ، تمدن سازان و ثروت سازان  آینده  است و از آنجا که ریشه همه چیز در آموزش و پرورش نهفته است لذا  اگر می خواهید همه کارها درست شود باید آموزش و پرورش درست شود.

وی افزود: از آنجا که در کشور هیچ دستگاه و نهادی شبکه آموزش و پرورش را ندارد و در واقع آموزش و پرورش بیشترین جامعه مخاطب را دارد لذا آموزش و پرورش با مهیا بودن زیرساخت ، نفرات و ارتباطات در جامعه سازی نقش به سزایی دارد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، آموزش و پرورش را  وسیله پیشرفت کشور و فرهنگیان را  افسران سپاه پیشرفت کشور دانست و گفت: تمدن را انسان ها و انسان ها را معلمان می سازند و در واقع فرهنگیان پایه ریزان تمدن نوین هستند و اگر بخواهیم عدالت در جامعه رواج پیدا کند باید دانش آموزان را عدالت محور تربیت کنیم.

مطهری با اشاره به اینکه  محور تمام راهبردهای کلان ولایت آموزش و پرورش است گفت: بسیج فرهنگیان باید بتواند شور، نشاط و انرژی جوانان را در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب فعال کنند.

وی ماموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقاء کارآمدی وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه محوری در ساختن نسل آینده و به معلمان به عنوان پایه ریزان تمدن نوین و افسران سپاه پیشرفت کشور بر اساس اسناد بالا دستی دانست.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور ،ویژگی بسیجی را حضور به هنگام در عرصه نیاز اساسی انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: حضور بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس در مقابله با دشمن و امروز در حفظ امنیت در کل کشور ، مقابله با سیل ، زلزله و کرونا ، کمک مومنانه، دفاع از حرم، جهش و نهضت علمی، واکسیناسیون فلج اطفال، خود موید این است که بسیج با تشخیص و نیازسنجی درست همه جا راه گشا است.

مطهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 89  در جمع  طلاب و فضلای قم گفت: مسئله تربیت و اخلاق از دو بعد درون حوزه ای و برون حوزه ای مهم است و در کشور مزرعه وسیعی و پرمحصولی به نام آموزش و پرورش داریم که مستمع ماندگار است و کانال سیرآب کردن ذهن ها و دل هاست.

  وی افزود: بسیج می تواند در هدف گذرای ، جهت گیری و عمل به دستگاه ها و اجزای نظام کمک کند و از انحراف آنها جلوگیری کند .

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به راهکار 7/8 سند تحول بنیادین گفت: تاکید سند تحول در این راهکار ، معلم محوری در رابطه معلم و دانش آموز در عرصه تعلیم و تربیت و  جلوگیری از اجرای هر سیاست و برنامه نظری و عملی است که این محوریت را مخدوش کند.

مطهری با تاکید بر استفاده از بستر فضای مجازی برای مقابله با اقدام دشمن در ایجاد انحراف در اندیشه نسل آینده‌ساز کشور،گفت : بسیجیان فرهنگی باید از ظرفیت و بستر فضای مجازی برای تاخت و تاز دانش آموزان ایرانی بردشمنان استفاده کنند.

وی در تشریح  نقش های عمده بسیج فرهنگیان برای اجرای  ماموریت خود گفت: کمک به شکل گیری جامعه معلمان تراز انقلاب اسلامی، کمک به تحقق جامعه کارمندان یاریگر در نقش آفرینی معلمان، کمک  به معلمان برای تربیت دانش آموزان، کمک به تحقق زیرساخت ها و سیاست های کلی آموزش و پرورش،کمک به نقش آفرینان شامل تشکل ها، اولیا و عوامل بیرونی، از جمله نقش های عمده بسیج فرهنگیان است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با تاکید بر لزوم راه اندازی پایگاه بسیج پیشکسوتان در جهت تکریم بازنشستگان عزیز گفت: باید با تشکیل این پایگاه ها از ظرفیت و تجربه فرهنگیان بازنشسته نهایت استفاده را ببریم.

نظر شما