شناسهٔ خبر: 42919776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نمایش شور حسینی «ملت امام حسین(ع)» در حسینیه‌های سیار کرمان+فیلم

حسینیه‌های سیار در حالی در شهر کرمان با محوریت شعار «ما ملت امام حسینیم» شهید سردار سلیمانی برپا می‌شوند که دست‌اندرکاران و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام سعی‌شان را می‌کنند تا شور و شعور حسینی را به خوبی به نمایش بگذارند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس _ کرمان؛ مهسا حقانیت: حسینیه سیار بسیج مداحان استان کرمان این بار درب منزل شهید محمدصادق رستمی‌پور یکی از ۳۲ شهید عزیز شهرک جنت کرمان برپا شد تا خانواده این شهید میزبان جمعی از عزاداران اباعبدالله‌الحسین (ع) باشند.

کرمان "حسین‌آباد" است

کرمان را حسین‌آباد می‌نامند زیرا عشق و علاقه کرمانی‌ها به سیدالشهدا (ع) به حدی زیاد است که در محرم و صفر همواره خیمه امام حسین (ع) در جای‌جای این شهر برپاست.

محرم و صفر امسال که به علت شیوع کروناویروس دیگر از آن مجالس عزاداری هرساله خبری نیست، اما کرمانی‌ها باز هم بیکار ننشسته‌اند و با ایده‌هایی که هم بتوان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و هم مجالس عزای سیدالشهدا (ع) را برگزار کرد، شور و شعور حسینی را به نمایش می‌گذارند.

 

 

پذیرایی خواهرزاده‌های شهید رستمی از عزاداران حسینی

برپایی حسینیه سیار هم یکی از همین برنامه‌هایی‌ست که توسط سازمان بسیج مداحان سپاه ثارالله استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محله‌های مختلف برگزار می‌شود و استقبال مردم هم از این حسینیه مثال‌زدنی‌ست.

حسینیه سیار که از ۳۱ شهریور همزمان با آغار هفته دفاع مقدس راه‌اندازی شده است، این بار درب منزل شهید محمدصادق رستمی‌پور برپاشد تا خانواده این شهید عزیز میزبان عزاداران حسینی باشند، خواهرزاده‌های نونهال شهید رستمی در حالی که ماسک داشتند با چای و قند از مهمانان مجلس امام حسین (ع) پذیرایی می‌کردند.

 

حاج قاسم "مردمدار" بود

عبدالعلی‌نژاد یکی از راویان دفاع مقدس در جمع عزاداران حسینیه سیار محله شهید رستمی‌پور ابراز داشت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امام زمان (عج) را بیش از همه ما دوست داشت و مردمی بودن از ویژگی‌های بارز اوست.

وی ادامه داد: می‌دانید چرا مردم از راه دور و نزدیک و حتی دیگر کشورها به مزار شهید سلیمانی می‌آیند، زیرا او کار مردم را راه می‌انداخت حتی اگر خواسته دنیایی داشتند.

این راوی دفاع مقدس اضافه کرد: وقتی حاج قاسم سلیمانی بعد از سیل خوزستان به منطقه رفت به همه گفت اگر کربلایی هستید به خوزستان بیایید و به مردم کمک کنید، اما بعد از شهادت وی که در سیستان و بلوچستان سیل آمد، مردم منطقه ناراحت بودند و گلایه می‌کردند که حاجی را دیگر نداریم تا به داد ما هم برسد.

 

عبدالعلی‌نژاد عنوان کرد: باید راه شهید سلیمانی را ادامه بدهیم و شهدا را گرامی بداریم زیرا آنها ناظر بر کارهای ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی ولایی بود، ولایی زیست و ولایی رفت، یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی بارها سر مبارک حاج قاسم را بوسه زد و ما باید همه کارهای‌مان برای رضای خدا باشد زیرا حاج قاسم هر کاری می‌کرد فقط خدا را در نظر می‌گرفت.

زنده نگه داشتن یاد شهدا در حسینیه سیار 

مجید منصوری رییس سازمان بسیج مداحان استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با گرامیداشت ایام حزن و اندوه آل‌الله و هفته پرافتخار دفاع مقدس اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان، معاونت فرهنگی سپاه ثارالله و مجموعه‌های فرهنگی تصمیم به راه‌اندازی حسینیه سیار در شهر کرمان گرفتند، این حسینیه از ۳۱ شهریورماه با آغاز هفته دفاع مقدس راه‌اندازی شده است.

منصوری ابراز داشت: ما با راه‌اندازی حسینیه سیار همراه با جمعی از خانواده شهدا و مردم هر روز در سطح شهر و درب منزل شهدای عزیز حضور پیدا می‌کنیم و در آن محله‌ای که حسینیه سیار برپا شده است، ذکر اهل‌بیت (ع)، مداحی و خاطره‌گویی دفاع مقدس توسط راویان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی حسینیه سیار زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست که این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری است و امیدواریم سیدالشهدا (ع) و شهدای عزیز این کار کوچک ما را قبول کنند.

 

 

خبری از تشریفات در حسینیه سیار نیست

رییس بسیج مداحان سپاه ثارالله استان کرمان در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که انتخاب محله شهید برای برگزاری حسینیه سیار چگونه انجام می‌شود، عنوان کرد: با هماهنگی دوستان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ثارالله سعی کردیم در آن محله‌هایی حضور پیدا کنیم که کمتر بحث یادمان شهدا در آن محله‌ها بوده است.

منصوری اضافه کرد: تلاش ما این بود، حسینیه سیار تشریفاتی نباشد و به شکل ساده برگزار شود، بنابراین تعدادی پرچم و تصاویر شهدا در محله شهید نصب می‌شود و می‌خواهیم، این را القاء کنیم که مراسم گرامیداشت شهدا را با کمترین هزینه و بدون تشریفات می‌توان برگزار کرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه محرم و صفر امسال اولین محرم و صفری‌ست که ما حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سیدالشهدای مقاومت و اسوه و الگوی شهدا را نداریم، سعی کردیم برنامه‌های حسینیه سیار را با محوریت شهید سلیمانی و شعار وی با عنوان "ما‌ ملت امام حسینیم" برنامه‌ریزی و برگزار کنیم.

منصوری در پایان سخنان خود ابراز داشت: امیدواریم همه ما سعی کنیم یاد و خاطره شهدا را در همه لحظه‌ها داشته باشیم و رفتار، منش و کردار خودمان را با شهدا تطبیق دهیم و از شهدا و به ویژه شهید سردار سلیمانی درس بگیریم که مقام معظم رهبری فرمودند «به  شهید سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنید بلکه به چشم یک مکتب نگاه کنید» و ما باید از مکتب سلیمانی درس بگیریم تا راه و منش شهدا را در زندگی‌مان پیاده کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب/ر

نظر شما