شناسهٔ خبر: 42917130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

ریاضت نفس و پایداری در برابر مشکلات از درس های دوران دفاع مقدس است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس که باید بر روی تبیین و تشریح آن کار کرد، «ریاضت نفس» و«پایداری در برابر مشکلات» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در آئین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ویژگی‌هایی که دفاع مقدس بر تعلیم و تربیت افراد تاثیر می گذارد، اظهار داشت: یکی از این ویژگی‌های دوران دفاع مقدس که باید بر روی تبیین و تشریح آن کار کرد، «ریاضت نفس» و«پایداری در برابر مشکلات» است که این درس را دوران دفاع مقدس به ما داده است و باید آن را سرلوحه کارهایمان در زندگی قرار دهیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: ویروس کرونا یک بلایی بود که بر سر ما و جهانیان آمد اما باید بر این مشکل با پایداری غلبه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از جایگاه دانش در جوامع سخن به میان آورد و عنوان کرد: اهمیت و حرمت به جایگاه دانش و علم در همه فرهنگ‌ها و همه کشورهای دنیا وجود دارد و از دانش به عنوان جایگاهی ارزشمند یاد می شود و این موضوع نیز مختص یک دوره خاص نبوده بلکه در همه ادوار علم جایگاه ویژه‌ای در جوامع داشته است.

وی با بیان اینکه دانش کاربردی یکی از وجه‌ها متمایز دانشگاه فرهنگیان است و در این دانشگاه فقط دروس نظری تدریس نمی‌شود اظهار کرد: اگر بخواهیم جایگاه علم را بیشتر متوجه شویم، امام باقر (ع) می‌فرمایند که عالمی که از علم آن استفاده شود برتر از هزار عابد است.

بصیری در بخش دیگری از صحبت های خود به برخی پتانسیل‌ها و ظرفیت های استان کرمان اشاره و بیان کرد: استان کرمان نیاز به نیروهای فرهیخته و کاردان دارد. متاسفانه در استان کرمان منابع زیادی داریم اما علی‌رغم همه امکانات و ظرفیت‌ها در برخی از شاخص ها از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم که اگر بتوانیم نیروی متخصص را تربیت کنیم، دیگر نیاز به کمک افراد بیرون از مرزها نداریم.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما