شناسهٔ خبر: 42916697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در پایان ماموریت خود با رییس جمهوری غنا دیدار کرد

تهران-ایرنا- «نصرت الله مالکی» سفیر ایران در غنا در پایان مأموریت خود در این کشور، برای خداحافظی با «آکوفو آدو» رییس جمهوری غنا دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سفارت ایران در غنا، «نصرت‌الله مالکی» در دیدار «آکوفو آدو» رییس جمهوری غنا با اشاره به خاطرات به یاد ماندنی خود از غنا و همچنین تشکر از همکاری‌های دولت این کشور در طی دوره ماموریت، اظهار داشت: روابط میان ایران و غنا در حوزه‌های  سیاسی، اقتصادی، آموزشی و... رو به رشد است.

سفیر ایران درغنا به سفر هیات عالی رتبه معاون رییس جمهوری غنا به تهران و امضا ۷ سند همکاری در طی حضور در تهران و سفر هیات عالی رتبه معاون رئیس جمهوری ایران به غنا و برگزاری ششمین دور کمیسیون مشترک دو کشور اشاره کرد.

مالکی همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در غنا در سال ۲۰۲۰ میلادی اشاره کرد و برای دولت و مردم این کشور برگزاری انتخاباتی موفقیت آمیز آرزو کرد.

برای تقویت روابط با ایران تلاش می‌کنیم

«آکوفو آدو» هم در این دیدار با تشکر از تلاش‌های سفیر کشورمان در جهت گسترش روابط ایران و غنا اظهار داشت: ما احساس بسیار خوبی نسبت به ایران داریم و تمام تلاش خود را در جهت تقویت روابط  دوجانبه بکار خواهیم بست.

رییس جمهوری غنا با اشاره به همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در حوزه های پزشکی بهداشتی و آموزشی گفت: هر دو کشور در سازمان‌های مختلف بین‌المللی عضو هستند و ارزش‌ها و علایق مشترک دارند.

وی افزود: ما خواهان آن هستیم که همه انسان‌ها در جهانی که حاکمیت قانون برقرار است دارای شان و منزلت باشند.

رییس جمهوری عنا از سفیر ایران درخواست کرد که سلام‌های گرم وی را به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ابلاغ کند.

نظر شما