شناسهٔ خبر: 42916504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو خبرگان رهبری:

نگذاریم آرمان ها و دستاوردهای دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید بگذاریم آرمان ها و دستاوردهای دفاع مقدس در سطح جامعه به فراموشی سپرده شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همه ما مدیون ایثار و رشادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خصوص حماسه ماندگار شهدای والامقام هستیم و در قبال پاسداری و حراست از ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس مسئولیت سنگینی برعهده داریم.

وی افزود: در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ جنگی ناجوانمردانه و نابرابر بر کشور و نظام ما تحمیل شد که اگر عنایات و حمایت الهی و هدایت امام راحل و البته حضور وحدت آمیز مردم در صحنه دفاع از کشور نبود، معلوم نبود چه سرنوشتی برای کشور ما رقم می خورد.

عضو خبرگان رهبری، گفت: واقعیت آن است که ملت فداکار و ایثارگر ما با همه توان خود در کنار رزمندگان و پاسداران و بسیجیان و ارتشیان در برابر رژیم بعث عراق که از سوی بسیاری از کشورهای دنیا حمایت می شد، مقتدرانه ایستادند و از کیان کشور و انقلاب و نظام دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از این حیث ما وظیفه داریم نگذاریم این دستاوردها و فداکاری ها فراموش شود و از آن سو نیز نگذاریم کسانی بخواهند آن خدمات و جان فشانی های بزرگ ملت و رزمندگان اسلام را زیر سوال ببرند، چه آن که این هایی که این کارها را می کنند، دانسته یا نادانسته به آرمان های انقلاب و نظام و کشور خیانت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی در شرایط کنونی که متاسفانه فشارهای اقتصادی بر مردم وارد شده و می شود، مسئولان و مدیران کشور باید با وحدت و همدلی و البته پرهیز از گفتار و رفتار تفرقه آمیز، زمینه کاهش مشکلات مردم به ویژه در زمینه معیشت را فراهم کنند، نه این که با اقدامات و حرف های نسنجیده عملاً آب به آسیاب دشمن ریخته و باعث دلسردی و یأس مردم و نسل جوان شوند.

عضو خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: آن هایی که برای حفظ پست و مقام و منصب خود حاضر به هر عمل ناشایستی هستند و برای از میدان به در کردن رقیب و رسیدن به قدرت و منافع شخصی، هر طرح و برنامه ای می ریزند، این ها دلسوز واقعی مردم نیستند بلکه عملاً در مسیر مخالف با ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی گام برمی دارند و روزی باید در پیشگاه خدا و ملت پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری به خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی تصریح کرد: آن چه مهم است این که نباید بگذاریم دستاوردهای نظام و انقلاب کمرنگ شده و یا به فراموشی سپرده شود و از آن سو مردم را دچار یأس و تردید کنیم، بلکه می بایست روز به روز روحیه انقلابی در جامعه فراگیرتر و قوی تر شود و از آن سو به تدریج مشکلات کشور و مردم مرتفع گردد.

۳۱۳/۸

نظر شما