شناسهٔ خبر: 42916297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کوچکترین اقدام دشمن علیه ایران پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده خواهد داشت

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با بیان اینکه کوچکترین اقدام دشمن علیه ایران پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده خواهد داشت گفت: انقلاب اسلامی عرصه جدیدی را پیش نگاه ملت‌ها قرار داد که می‌توان خارج از سلطه نظام سلطه زیست عزتمندانه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار حسین دهقان صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروی زمینی سپاه در پادگان قدس همدان اظهار کرد: اینجا همه ما حضور روح بلند شهدای استان را حس می‌کنیم و در سایه‌سار عظمت آنها احساس غرور و عزت داریم.

وی با بیان اینکه نام همدان در تارک تاریخ و تمدن ایران اسلامی درخشان است افزود: این استان در عرصه‌های علم و عرفان و فقاهت و علوم و فرهنگ و... زبانزد است و این دیار را به نام بزرگانی چون شهید مدنی، شهید همدانی، شهید سلگی و... می‌شناسیم.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با اشاره به اینکه امروز مردم به وجود آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان افتخار می‌کنند گفت: مردم عزیز و بزرگ همدان افتخار بهره‌مندی از حضور این بزرگمرد علم و جهاد در دامان را دارد.

وی ادامه داد: در چهره مومنانه آیت‎الله شعبانی زیبایی اسلام، محبت، مهربانی، رافت و در عین حال عزت، عظمت و غرور را می‌بینیم که این موهبت با دستان مقام عظمای ولایت تقدیم این مردم شده و باید قدردان ایشان باشند.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز شهید بشیری میزبان ماست و این افتخاری برای همه ماست افزود: شهید بشیری یک عَلَم، یک نشانه، یک جهت و آدرسی است برای آینده‌ای که شما برای خود ترسیم کرده‌اید.

وی خطاب به پاسداران حاضر در صبحگاه مشترک با بیان اینکه در چهره تک تک شما می‌توان چهره مظلوم، مقاوم و شکست‌ناپذیری شهید حججی را دید افزود: این اخلاص، صفا و آمادگی بزرگترین سرمایه ملت ما برای دفاع از اسلام، حریم اهل بیت(ع) و دفاع از این مکتب است.

سرنوشت افراد و جهت‎هایی که مسیر طاغوت را انتخاب می‌کنند چیزی جز شکست نیست

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی بیان کرد: ما دیدیم که افراد و جهت‎هایی که مسیر طاغوت و ظلم و تجاوز را انتخاب می‌کنند و در همین دنیا چقدر سریع و به چه سرنوشت‌هایی ناگواری دچار می‌شوند.

وی با بیان اینکه سرنوشت منافقان، صدام و امروز آمریکا را ببینید افزود: امروز می‌بینیم که چگونه پایگاه‌های تمدنی دنیای غرب نشسته بر ثروت‌های عظیم مادی در حال لرزیدن است و تمام ابزاری که بشر برای اعمال سلطه به کار گرفته از کار افتاده است.

سردار دهقان گفت: دیدیم که جنگ اراده‌ها چگونه خودش را به عرصه آورده و طرف پیروز را طرفی انتخاب کرده که علم به زمان، بصیرت و ایمان دارد و هدف مقدسی را دنبال می‌کند، در این مسیر هیچ عامل و عنصری نه تنها در او سستی ایجاد نمی‌کند بلکه عزم او را راسخ‌تر می‌کند.

 انقلاب اسلامی زیست عزتمندانه را به ملت‌ها آموخت

وی با بیان اینکه دوران ما عرصه‌ای شد تا عمل بیانگر صداقت و اراده و داشتن ایمان و داشتن هدف گشت گفت: دورانی شد که حرف باید جای خود را به عمل می‌داد و مدعیان فاقد عزم و اراده خود به خود باید صحنه را ترک می‌کردند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس عرصه آزمون بزرگی بود هم برای مردم ما و هم برای دنیا اظهار کرد: جنگی که بر ما تحمیل شد جنگی نبود که صدام به تنهایی به کشور ما حمله کند، اراضی ما را اشغال کند و زیرساخت‌های ما را مورد هدف قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه یادمان باشد صدام ابزاری در دست دشمنان انقلاب و اسلام و ملت شد که آمریکا در راس این دشمنان بود افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه تاریخی را در این مقطع از زمان به آمریکای جنایتکار زد.

سردار دهقان گفت: انقلاب اسلامی، ایران را از چنگال استکبار بیرون کشید، حضور آمریکا در منطقه را غیرمشروع اعلام کرد، دفاع از رژیم صهیونیستی را امر نامشروع و نامطلوب دانست و عرصه جدیدی را پیش نگاه ملت‌ها قرار داد که می‌توان خارج از سلطه نظام سلطه زیست عزتمندانه داشت.

انقلاب اسلامی به ملت‌ها نشان داد هر آنچه که اراده کنند می‌توان به آن دست یافت

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت‌ها نشان داد هر آنچه که اراده کنند می‌توان به آن دست یافت اظهار کرد: نظام‌های وابسته به دنیای غرب در منطقه ما احساس تزلزل کردند، یکی از مسوولان رژیم غاصب صهیونیستی که از بنیانگذاران این رژیم هم هست بعد از پیروزی انقلاب گفت که لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی افتاد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما و در راس آنها آمریکا در کنار آنها اروپا، ناتو و حتی اروپای شرقی و شوروی و همه جبهه‌ای که جبهه کفر نام دارد به صحنه مقابله با ایران آمدند.

وی تأکید کرد: صدام در دست این جریان فراگیر و عمده‌ای که خود را در مقابل انقلاب اسلامی و به دنبال آن نظام جمهوری اسلامی قرار داده بودند، ابزاری بیش نبود.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه ما فراموش نمی‌کنیم در دوران دفاع مقدس سلاح روسی، فرانسوی، آلمانی و... در دست صدام علیه ملت ما به کار گرفته می‌شد افزود: آنها به حمایت از صدام افتخار می‌کردند نه تنها در عرصه تسلیحاتی، بلکه در عرصه سیاسی، جنبه‎های حقوقی، در محافل بین‌المللی و سازمان ملل هر ابزاری که غالب باشد را به کار گرفتند.

وی اضافه کرد: ملت ما یکه و تنها با تکیه بر قدرت لایزال الهی و با ایمان به پیروزی تحت زعامت و فرماندهی حضرت امام(ره) جنگ را بر مبنای عقلانیت و تدبیر تا انتها پیش برد و پیروزی را در آغوش گرفت.

عرصه دفاع هیچگاه پایانی ندارد

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با طرح این سوال که چه کسانی وارد عرصه دفاع شده و با چه نیتی وارد شدند و عامل قدرتشان چه بود افزود: اینها مواردی است که باید در هفته دفاع مقدس یاد کنیم.

وی ادامه داد: برای این است که هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم تا بازخوانی کنیم چه شد، چه صحنه‌ای به وجود آمد و پیروزان این صحنه چه کسانی بودند و چرا این اتفاق رخ داد.

سردار دهقان تأکید کرد: اگر این موضوعات را به خوبی بازخوانی کنیم یقینا این موضوع را که عرصه دفاع هیچگاه پایانی ندارد، هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.

وی تأکید کرد: این دفاع هیچ گاه فراموش نخواهد شد تا آنجایی که نظام اسلامی ما بر مبنای حضور و پایه‌های اساسی خود استقامت و پایداری کند و بر این موضوع اصرار می‌ورزد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی بیان کرد: ما زمانی می‌گوییم دشمنان ما دست از دشمنی برداشته است که مطمئن باشیم آنها تسلیم تمام آنچه انقلاب و نظام ما را تهدید می‌کند شده باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان از ما می‌خواهند تسلیم تمامی خواسته‌هایی باشیم که آنها از ما مطالبه می‌کنند گفت: حاشا که این ملت تسلیم شده و سر تعظیم فرود بیاورد و پذیرای خواسته‌ها و مطلوبیت‌های نظام سلطه باشد.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ما تمام واحدها و سازمان‌ها یک هویت و یک ماهیت و یک خواسته و اراده و فرمانده دارند گفت: این فرماندهی امروز بر عهده یک فقیه، مجاهد و عالم است که به تمام ظرائف مبارزه، ظرائف جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، ظرائف روحی و روانی و به تمام ابزاری که دشمنان علیه این ملت به کار می‌گیرد، تسلط دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما اوج اسلام را با اوج همه آنچه به عنوان علم روز تلقی می‌کنیم در تمام عرصه در رهبری خودمان متجلی می‌بینیم گفت: کلام رهبری ما امروز دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و جوامع را با فرمایشات مواضع خود جهت می‌دهد و به جوامع قدرت‌بخشی می‌کند و آنها را آماده قدرت‌افکنی علیه دشمن می‌کند.

وجدان‌ جوامع بشری خفت حکمرانی فردی مثل ترامپ بر دنیا را قبول نخواهد کرد

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با بیان اینکه ما امروز در مواجهه با شرایط سختی هستیم که دشمنان علیه ما ایجاد کرده است افزود: ما این واقعیت‌‌ها را نمی‌توانیم نادیده بگیریم چون امروز بر آمریکا کسی حکومت و حکمرانی می‌کند که به تمام معنای کلمه یک تروریست، ترجمانی از ایده‌های صهیونیستی، نشان و نمادی از تمام خوی سلطه‌طلبی و تجاوزگری نظام سلطه است کسی که حاضر است تمام دنیا را به نام خود به فنا بکشد و یک آنارشیسم به تمام معناست.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا هم آمریکایی‌ها را به منجلاب و بدبختی می‌برد و هم دنیای غرب را با بحران هویتی مواجه می‌کند گفت: او دنیا را درگیر یک درگیری عمیق کرده و همه را از خود متنفر کرده است.

سردار دهقان گفت: رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود در سازمان ملل که قرار است نماد صلح و امنیت جهانی باشد با افتخار شهادت شهید سلیمانی را امری که خود دستور داده، بیان می‌کند!.

وی اضافه کرد: آیا می‌شود تصور کرد کسی که ادعای رهبری جهانی را دارد، ادعای نمایندگی حقوق بشر را دارد، کسی که فکر می‌کند می‌خواهد نمایندگی تمدنی را بکند که آن تمدن را شایسته حاکمیت بر پهنه گیتی می‌داند، کسی که فکر می‌کند ابزار قدرت دارد، آن را در جهت اهداف انسانی به کار گیرد؟

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با بیان اینکه این فرد با وقاحت تمام شهادت سردار سلیمانی را برای خود افتخار دانسته است گفت: او به خیال خود این اقدام را ابزاری برای زمینه‌سازی برای تداوم قدرت خود به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار به چه حدی از توحش، سقوط اخلاقی و پوچی و بی‌هویتی رسیده باشد که دست به چنین کاری بزند تأکید کرد: وجدان‌های جوامع بشری هیچگاه چنین خفت و ذلتی که فردی مثل رئیس جمهور آمریکا بر دنیا حکومت کند را قبول نخواهد کرد.

سردار دهقان اضافه کرد: جامعه و ملت ما در برابر چنین نظام غول‌صفتی مواجه است، پس عرصه دفاع وجود دارد و در این میدان به نظر من در تمام دنیا ملتی که از جانب خدا برگزیده شده تا با شرایط و وضعیت مواجهه کند ملت ماست.

ملت ما بسیجیان، ارتشیان و سپاهیان پیشانی عرصه جهاد و مقاومت هستند

وی با بیان اینکه در میان ملت ما، بسیجیان، ارتشیان و سپاهیان پیشانی عرصه جهاد و مقاومت هستند، در پاسخ به اینکه چگونه می‌شود این عرصه را با پیروزی همراه کرد؟ گفت: اولین مورد خلوص، ایمان به نصرت الهی، باور قاطع به حضور همگانی مردم و اتکا به داشته‌های داخلی است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با تأکید بر اینکه «ما می‌توانیم» چون در گذشته توانستیم تأکید کرد: باید به این باور برسیم که دشمن در همه صحنه‌ها و سطوح از نظامی گرفته تا فرهنگی و اقتصادی، حقوقی، ادراکی و شناختی با ما درگیر شده است.

وی افزود: کدام ابزاری است که می‌توان فکر کرد وجود دارد و امروز توسط نظام سلطه و در یک تشکل عربی، عبری، غربی علیه ما استفاده نشده است.

سردار دهقان بصیرت و تبعیت از رهبری را راه پیروزی ملت ایران دانست و گفت: امروز بیان و حرف کاری از دستشان برنمی‌آید امروز آنچه عمل می‌کند حضور آگاهانه همراه با عمل صالح است.

وی با بیان اینکه یادمان باشد شرایط سخت و تنگناها و بحران‌هاست که جوهره انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد گفت: جایی صف‌ها جدا می‌شود که میدان عمل پیش بیاید.

اگر خلوص، توکل به خدا و باور به نصرت الهی باشد همه سنگرهای دشمن قابل فتح است

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی گفت: ملت ما، نظامیان ما و علمای ما همه مرد عمل بوده و هستند و ایثار می‌کنند، آنها برای ملت و ناموس و سرزمین خود ارزش قائل هستند و حاضرند دارایی ارزشمند خود که جانشان است را به صحنه بیاورند.

وی با بیان اینکه اگر خلوص، توکل به خدا و باور به نصرت الهی باشد همه سنگرهای دشمن قابل فتح است افزود: جنگ تحمیلی جنگ کوچکی نبود، هشت سال یک ملت گسترده‌ترین و بزرگترین جنگ را خود مدیریت کرد و در صحنه ماند.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه اگر آن ملت آن جنگ را پشت سر گذاشت حتما این ملت و مردم نیز می‌تواند در زمینه فرهنگی نیز بر دشمن غلبه کنند گفت: این ملت حتما در عرصه اقتصادی و در همه گردنه‌هایی که در آینده بر سر راه این ملت قرار می‌گیرد نیز بر دشمن غلبه خواهد یافت.

وی شرط غلبه بر دشمن را ایمان، اخلاص، عمل مومنانه، همدلی ملت با هم، حضور عالمانه و امید بر نصرت الهی و تبعیت بی چون و چرا از رهبری دانست.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی در ادامه با بیان اینکه بچه‌های همدان و سپاهیان ما خودشان را امروز بیان و ترجمان «آب هرگز نمی‎میرد» می‌دانند گفت: شهید سلگی گمنام، بدون ادعا، با تمام خلوص و برای فقط برای خدا و مردم مبارزه کرد و در حالی که دو پای خود را داد در مرصاد دفاع کرد و در این مسیر پایدار و استوار ماند.

وی با بیان اینکه هرکسی گمنام در راه خدا قدم بردارد بزرگترین نام را خداوند در جامعه بشری برای او رقم می‌زند گفت: ما از این اسوه‌ها و الگوها داریم و نیاز داریم که همواره به آنها اقتدا کنیم و به پیش برویم.

سردار دهقان با بیان اینکه مشکلات قابل رفع است و می‌توان آن را حل کرد گفت: برای حل مشکلات کافیست مسئولیت‌‌پذیر باشیم و مردم را به صحنه بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت کرونا بحث کوچکی نبود اظهار کرد: دنیا با همه امکانات و سازمانی خود در مواجهه با این ویروس منحوس ناتوان جلوه کرد ولی ما با تمام غرور توانستیم آن را کنترل و مدیریت کنیم که مردم در این حوزه پای کار آمدند.

اگر امیدمان را به جز خدا به کسی نبندیم، قطعا پیروزیم

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی اضافه کرد: ما اگر بپذیریم مردم در صحنه حضور یابند حتما مشکلات قابل رفع است اما اگر امیدمان را به جز خدا به کسی نبندیم، قطعا پیروزیم.

وی با بیان اینکه گرچه دنیای استکبار کماکان مقابل ما هستند اما آمریکا که در رأس آن است قابل شکست است گفت: ما نیاز به این داریم که مردم را به اشکال مختلف و همه‌جانبه در عرصه داشته باشیم، باید دفاع و تهاجمی را که در دفاع مقدس به کار برده و پیروز شدیم اینجا هم داشته باشیم.

سردار دهقان با بیان اینکه در عرصه اقتصادی و رزمایش همدلی و کمک مومنانه نیز باید فعال باشیم گفت: اگر اینها باشد هیچ مشکلی نمی‌تواند فراروی ملت ایران قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در خود آمریکا مشکل بیرون می‌زند گفت: کسی مثل بولتون که خود سردمدار مقابله با نظام اسلامی ما و مردم بود نه تنها از دایره سیاست‌گذاری امریکا بیرون می‌شود بلکه تک تک حرف‌هایی که زد و اقداماتی که انجام داد، همه نتیجه معکوس داد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی ادامه داد: برخی فکر می‌کردند اگر ترامپ از برجام خارج شود، می‌شود با فشار حداکثری اقتصاد ملی را ظرف سه ماه فروپاشی کرده و آشوب فراگیر شود، ملت مقابل نظام قیام کنند و نظام سرنگون شود اما در این تحلیل نیز با شکست مواجه شدند.

ترامپ بداند بازی کردن با دم شیر پیامد خوبی برایش ندارد

وی با بیان اینکه امروز با ترامپ می‌گوییم بازی کردن با دم شیر پیامد خوبی برای تو ندارد افزود: بسیج کشورهای مرتجع منطقه برای پیوستن به رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن او به هیچ عنوان آرمان فلسطین را از بین نمی‌برد.

سردار دهقان ادامه داد: چهار تا رئیس وابسته بی‌هویت با امضای قرارداد صلح با این رژیم غاصب، امنیت آن را تضمین نمی‌کنند، آنها بدانند این کار خشم فروخفته ملت‌های عرب‌زبان را فروزان خواهد کرد و انفجاری رخ خواهد داد و همه این خفته‌ها را پریشان و همه بازیگران این صحنه را پشیمان می‌کند.

وی بیان کرد: یقین داریم آمریکا درس‌هایی را از دفاع مقدس ما آموختند اما ممکن است اشتباهی هم بر اساس محاسبه غلط خود بکنند و تصور کنند می‌توانند جبهه جدیدی را برای ما باز کنند و بخواهند اقداماتی را علیه ملت ما داشته باشند، اما بدانند هر اقدامی پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده همراه خواهد داشت.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی در پایان گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم تا آخر سرباز رهبری باشیم و حتما پیروزی‌هایی را در این مسیر  رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/ 89003/ر

برچسب‌ها:

نظر شما