شناسهٔ خبر: 42916104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز کشت پاییزه در لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز کشت پاییزه در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد اظهار کرد: کشت کلزا از اواسط شهریور در مناطق سردسیر استان شروع شده و تقریبا تا اواخر آبان ماه در مناطق گرمسیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه زمان کشت کلزا نسبت به گندم جلوتر بوده و از مناطق شمالی، معتدل و سرد آغاز می‌شود، ادامه داد: سهمیه امسال کلزا برای استان ۵۰۰۰ هکتار بوده که تابحال ۷۰۰ هکتار کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان شروع کشت گندم را از اواسط مهر ماه عنوان کرد و گفت: البته در برخی مناطق سرد به صورت خشکه کاری و دیم آغاز شده است.

صالحیان خاطرنشان کرد: معمولا اراضی آبی زیر کشت چغندر، برنج، سیب زمینی و سایر محصولات بهاره هستند برای همین کشت آبی با تاخیر انجام می‌شود.

وی سهمیه گندم امسال استان را ۴۷ هزار هکتار آبی و ۱۹۴ هزار هکتار دیم عنوان کرد و ادامه داد: هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشده و کود فسفاته پنج برابر گران‌تر شده است و این نگرانی وجود دارد که امسال در کل کشور شاهد کاهش سطح باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: اگر نرخ خرید تضمینی کم‌تر از چهار تا پنج هزار تومان باشد به صرفه نخواهد بود، چراکه تنها به ازای هر هکتار حدود سه میلیون تومان کود نیاز است.

صالحیان با بیان اینکه تحت این شرایط اگر زمین را اجاره بدهند به صرفه‌تر خواهد بود، گفت: معمولا کشت گندم در استان تا اواخر آذر ادامه دارد.

به گفته وی در فصل پاییز سالانه بین ۸۰ هزار تا صد هزار هکتار از اراضی استان به کشت نخود اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما