شناسهٔ خبر: 42916071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

فرماندار گرگان:

مرکز قرنطینه معتادان متجاهر در گرگان راه اندازی شد

صاحب‌خبر - محمد حمیدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار کرد: فعالیت های این شورا در قالب کمیته های سه گانه پیشگیر، مقابله و درمان بررسی می شود و همه دستگاه ها موظف به همکاری با این کمیته ها هستند.
وی افزود: همچنین دو عضو جدید، یکی نماینده سمن های جوانان ودیگری نماینده انجمن NA نیز به این شورا اضافه شده تا بتوانیم برنامه ریزی بهتری در این خصوص با همکاری این سمن ها داشته باشیم.
حمیدی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوبی در کمیته های سه گانه انجام شده است، تصریح کرد: در این راستا آموزش های مجازی، تبلیغات میدانی، ایجاد نمایشگاه، آموزش مهارت های زندگی با همکاری سایر دستگاه ها در خصوص پیشگیری ازاعتیاد انجام شده است.
فرماندار گرگان گفت: مرکز قرنطینه معتادان متجاهر با ظرفیت شبانه ٢٠ نفر توسط شهرداری گرگان راه اندازی شد که معتادان بعد از پنج شب بیتوته در این مرکزبرای ادامه درمان به کمپ توسکستان منتقل می شوند.
در این جلسه مدیر اداره بهزیستی شهرستان گرگان گفت: بهزیستی روزانه به بیش از ۷۰ معتاد تزریقی در خرابه ها و پاتوق ها در گرگان خدمات و بسته های بهداشتی و غذایی می دهد.
محمد شایسته افزود: ایستگاه کاهش آسیب و مرکزی Dic روزانه به بیش از ۷۰ معتاد تزریقی در خرابه ها و پاتوق ها خدمات می دهند.
وی بیان کرد: مهمترین خدمات این مراکز به معتادین تزریقی لوازم بهداشتی از جمله سرنگ، دستکش، ماسک و غذای بسته بندی شده است.

نظر شما