شناسهٔ خبر: 42915596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مهدی در گفتگو با «دانشجو»

پرداخت ۳ هزار میلیارد تسهیلات کم بهره به کاررآفرینان/ تولید کننده‌گان محصولات غذایی حمایت می شوند

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت:با توجه به اینکه سازمان بسیج سازندگی بیشترین شبکه مویرگی مردمی را داشته و از جنس مردم می‌باشد، بنابراین تولیدکننده‌هایی که محصولات مورد نظر صنایع غذایی را تأمین می‌کنند، به طور کامل شناسایی و از آنان حمایت می‌شود.

صاحب‌خبر -
میرمهدی مهدوی، مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیش از ۶ سال فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج سازندگی گفت.

سازمان بسیج سازندگی در ابتدا، جهت تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، بر بند ۷ سیاست‌های ابلاغی، یعنی حوزه استراتژیک زنجیره تأمین امنیت غذایی، متمرکز شده، قرارگاه جهاد اقتصادی تشکیل شد. در این راستا، باید اقدام جهشی در حوزه تولید صورت می‌گرفت. سازمان بسیج با تعامل، همکاری و انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌های مختلف و با کمترین هزینه، در راستای توانمندسازی مردم اقدام نمود. آموزش‌های صورت گرفته در این حوزه توسط نیرو‌های جهادی سازمان و کاملاً بدون هزینه صورت گرفت.

مهدوی افزود: پس از مرحله آموزش و توانمندسازی، پرداخت تسهیلات به نیرو‌های آموزش دیده در دستور کار سازمان قرار گرفت. در همین راستا در ۶ سال گذشته، حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار کارآفرینان و فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی در حوزه زنجیره تأمین امنیت غذایی، تلاش نموده تا با امضای تفاهم نامه‌های ملی و تعمیم آن به استانی، هماهنگی‌های ستادی را انجام داده و موانع پیش روی فعالان اقتصادی رفع نماید. فعالیت‌های سازمان در این حوزه بر پایه کسب و کار‌های خرد و خانگی می‌باشد، چراکه بیشترین اصطکاک را با بدنه مردمی دارند.

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه نقش این سازمان در فعالیت‌های فوق غالباً به صورت مدیریت زنجیره بوده است، گفت: سایر شرکت‌های تابعه سازمان، مانند بنیاد تعاون بسیج، نیز در همین راستا تشکیل شده اند.

مهدوی در ادامه افزود: سازمان بسیج سازندگی در راستای ادامه فعالیت‌های انجام شده، به تازگی با امضای تفاهم نامه ها، همکاری خود را با شرکت‌های خصوصی، که بازار را در اختیار خود دارند، آغاز نموده است. با توجه به مهیا بودن بازار، تنها مشکل پیش رو، تأمین نیاز می‌باشد که با کمک تولیدکننده‌های مورد حمایت، محصولات مورد نظر این شرکت‌ها تأمین می‌شود.

وی در تشریح ساز و کار همکاری با شرکت‌های خصوصی گفت: با توجه به اینکه سازمان بسیج سازندگی بیشترین شبکه مویرگی مردمی را داشته و از جنس مردم می‌باشد، بنابراین تولیدکننده‌هایی که محصولات مورد نظر صنایع غذایی را تأمین می‌کنند، به طور کامل شناسایی و از آنان حمایت می‌شود. این سازمان با امضای تفاهم نامه‌های همکاری، نیاز‌های صنایع غذایی را شناسایی می‌کند. در نهایت، این شرکت‌ها به تولیدکننده‌هایی که سال هاست تجربه تولید محصولات مورد نیاز صنایع غذایی را داشته، اما بازاررسانی بلد نبوده اند، وصل می‌شوند.

نظر شما