شناسهٔ خبر: 42913692 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزینه های سنگین و مشکلات شبکه شاد در مناطق مرزی کردستان+فیلم

سامانه "شاد" حالا با الزام و اجبار هم که شده جای خود را بین خانواده‌ها و معلمان باز می‌کند تا تنها بستر ارائه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان در این پیام‌رسان خلاصه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کنار تمام این مشکلات، پاشنه آشیل شبکه شاد را می‌توان جاماندن تعدادی از دانش‌آموزان کشور دانست؛ گروهی که از قضا همیشه کمترین سهم از عدالت آموزشی را داشتند و حالا کنار دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری، دانش‌آموزان حاشیه شهر‌ها را نیز باید به این گروه اضافه کرد؛ دانش‌آموزانی که به ‌دلایلی همچون شرایط اقتصادی یا نبود زیرساخت اینترنت از بستر پیام‌رسان "شاد" جا می‌مانند.

البته برخی مسئولان آموزش و پرورش نیز راهکار‌های عجیبی برای این مشکل پیدا کرده‌اند! محمدرضا سیفی؛ مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از مردم خواسته است تا اگر گوشی هوشمندی در خانه بدون استفاده دارند آن را به اداره آموزش و پرورش منطقه خود بدهند، چون بسیاری از دانش‌آموزان عشایری و مناطق محروم پول خرید گوشی هوشمند را ندارند و جزو آن ۱۰ درصدی هستند که نمی‌توانند از شبکه "شاد" استفاده کنند!

 

<div id="video-display-embed-code_12630791"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7503016/12630791?width=400&height=300"></script></div>

 

 

انتهای پیام/ ش ج 

نظر شما