شناسهٔ خبر: 42912868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در بازدید رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مقرر شد:

ایجاد آزمایشگاه تخصصی منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دانشگاه صنعتی اصفهان

آیدا علی اکبری

دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به همراه مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت این مرکز، طی یک ماه آینده توسط وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

براساس تفاهم نامه امضاء شده میان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن ایجاد دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت نیز در این دانشگاه ایجاد می شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه امضاء این تفاهم نامه با ابراز خرسندی از همکاری ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان در ایجاد این آزمایشگاه و تأسیس این دفتر، اعلام کرد: دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به همراه مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت این مرکز، طی یک ماه آینده توسط وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

محمد شکرچی زاده هدف از ایجاد این مجموعه در محل دانشگاه صنعتی اصفهان را بهره مندی از ظرفیت های فاخر علمی و توانمندی های محققان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: ارتقاء قابل توجه کیفیت قیر، آسفالت و رویه های جاده ها و نیز بهره گیری از فناوری های نوین به منظور طراحی بهینه و افزایش طول عمر راه ها از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، وی با بیان این که ایجاد این مجموعه با همراهی توأم مجری پروژه های بزرگ استان و لحاظ نمودن همزمان عرضه و تقاضا با حمایت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می گیرد، تصریح کرد: با انتقال تجهیزات آزمایشگاهی مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی به دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار آن ها در این مجموعه، خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی به داخل و خارج از این دانشگاه ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیداوری کرد؛ ایجاد این دفتر و مرکز تحقیقات و آزمایشگاهی، زمینه لازم جهت استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور پوشش منطقه جنوب کشور را فراهم کند.

انتهای پیام

نظر شما