شناسهٔ خبر: 42912660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عون: جهان اسرائیل را به عدم نقض حاکمیت لبنان وادار کند

زهرا موسوی

رئیس‌جمهوری لبنان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه جهانی خواست اسرائیل را وادار کند حاکمیت لبنان را نقض نکرده و یا از خاک این کشور برای حمله به سوریه استفاده نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در سخنرانی خود در برابر هفتادوپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: لبنان از تمدید دوره ماموریت یونیفل استقبال می‌کند، آن را پیام حمایت قوی و جامع شورای امنیت از حفظ ثبات در کشور می‌داند و فداکاری‌های یونیفل را ارج می‌نهد و اولویت را به حفظ امنیت عناصر آن و تامین حمایت آنها می‌دهد. ما از همکاری مستحکم و قوی بین یونیفل و ارتش لبنان تقدیر می‌کنیم.

عون اشاره کرد: لبنان بار دیگر بر پایبندی خود به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید می‌کند و معتقد است که آن، اصول ثبات و امنیت در جنوب لبنان را تثبیت می‌کند که منعکس کننده ثبات در کل منطقه است.

او بر پایبندی کشورش به حق خود در آب‌ها و منابع طبیعی نفت و گاز و مرزهای دریایی‌اش براساس قانون جهانی تاکید کرد و گفت: لبنان به نقش سازمان ملل و کشورهای دوست برای تثبیت حقوقش و مشخصا میانجی‌گری آمریکا برای انجام مذاکرات برای ترسیم مرزهای دریایی به شکل نهایی طبق قانون بین‌المللی امید دارد.

عون خاطرنشان کرد: لبنان بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهد اسرائیل را به توقف نقض‌های زمینی، دریایی و هوایی و توقف به بازی گرفتن حریم هوایی‌اش، استفاده از آن برای حمله به خاک سوریه و ترغیب آن به همکاری کامل با یونیفل برای ترسیم خط آبی و خروج فوری از شمال الغجر، مزارع‌ شبعا و تپه‌های کفرشوبا وادار کند.

انتهای پیام

نظر شما