شناسهٔ خبر: 42912636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مالکی:

اروپایی‌ها برای خواسته نامشروع آمریکا ایران را زیر سوال نمی‌برند/ لزوم مدیریت فضای بین‌المللی با اتکاء به توان داخلی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مقاومت اروپایی‌ها در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا،گفت: تلاش‌های خصمانه ایالات متحده بعد از انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد اما اروپایی‌ها با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی، برای خواسته نامشروع آمریکا ایران را زیر سوال نمی‌برند.

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری عدم همراهی غربی‌ها با فضاسازی‌های بین‌المللی دولت ترامپ در فعال کردن مکانیسم ماشه، گفت: اروپایی‌ها در این زمینه به سایر اعضای برجام به ویژه جمهوری اسلامی ایران تعهد دادند و بر اساس قواعد بین الملل در برجام باید به تعهدات خود عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست ایالات متحده در شورای امنیت، افزود: پیشنهاد آمریکایی‌ها درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و فعال کردن مکانیسم ماشه در شورای امنیت رد  شد و ما در این مقاطع شاهد مقاومت اروپایی‌ها در مقابل خودخواهی‌های آمریکایی‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌ و بازی‌های دولت ترامپ برای افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، تصریح کرد: بدون شک بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و انتخاب هر کدام از منتخبان (دونالد ترامپ یا جوبایدن) این نوع تحولات و تلاش‌های خصمانه ادامه دارد اما اروپایی‌ها باید به تعهدات برجامی خود پایبند باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به گونه‌ای است که اروپایی‌ها ریسک نمی‌کنند و به مقابله با ما نمی‌پردازند بنابراین به نظر می‌رسد که کشورهای اروپایی عضو برجام ایران را به خاطر خواسته‌های نامشروع آمریکا زیر سوال نبرند.

مالکی معتقد است: ما باید بر اساس توان و ظرفیت داخلی فضای بین‌المللی را مدیریت کنیم بنابراین دولت و مجلس شورای اسلامی به هر طریقی تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کنند. ما در سال‌های گذشته فرصت‌ها بسیاری را از دست دادیم اما در شرایط کنونی باید از ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در همین مسیر گام‌هایی را برداشته و ادامه خواهد داد. مجلس به ویژه در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا ایستادگی خوبی نشان داده است./

پایان پیام

نظر شما