شناسهٔ خبر: 42912212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

لوکا شنکو سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

در بحبوحه اعتراضات اخیر بلاروس، «الکساندر لوکاشنکو» در کاخ استقلال پایتخت این کشور، مراسم تحلیف ریاست جمهوری را برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

در حالی که اعتراض‌های داخلی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس و در پی آن مداخلات برخی کشورهای غربی ادامه دارد، رسانه دولتی این کشور از مراسم تحلیف الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس‌جمهور خبر داد.
لوکاشنکو در کاخ استقلال بلاروس به عنوان رئیس‌جمهور این کشور سوگند خورد و مراسم تحلیف را برگزار کرد. به گزارش فارس، چند صد نفر به مراسم تحلیف او دعوت شده بودند که در بین آنها مقام‌های ارشد این کشور شامل اعضای مجلس نمایندگان و «شورای جمهوری» حضور داشتند.
«سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس، که به خارج از کشور‌گریخته است، در انتخابات اخیر ۱۰.۱۲ درصد آراء را به دست آورد، اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را به رسمیت نشناخته و از آمریکا و کشورهای اروپایی خواسته بر لوکاشنکو فشار بیاورند.
لوکاشنکو نیز قبلا با اشاره به اعتراضات در بلاروس، گفته بود که منشأ این اعتراضات، خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا،
انجام می‌گیرد.
گفتنی است، لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴، در واقع پس از فروپاشی شوروی و استقلال بلاروس از شوروی، پنج دوره متوالی به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، بر سر کار بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما