شناسهٔ خبر: 42911926 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -

 
  پرسپولیس ایران- شارجه امارات؛ آخرین فرصت برای صعود
در آخرین روز از رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس پنجشنبه ساعت 21:30 به مصاف تیم شارجه امارات می‌رود و سپاهان هم حریف السد قطر است.تیم پرسپولیس مقابل الدحیل با هدیه داور سریلانکایی سه امتیاز حساس را از دست داد تا اکنون کارش برای صعود از گروه C به روز آخر کشیده شود. حریف این تیم شارجه امارات است که توانست با نتیجه عجیب 6 بر صفر التعاون عربستان را شکست بدهد. سرخپوشان ایرانی امشب آخرین فرصت را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در اختیار دارند و باید شارجه امارات را شکست بدهند تا به مرحله بعد صعود کنند.نتیجه مساوی به درد پرسپولیس نمی‌خورد زیرا تفاضل گل حریف اماراتی 6 است بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی 2 بر 2 تمام شد. بدون تعارف این گروه را می‌توان گروه مرگ رقابت‌ها در غرب آسیا دانست زیرا هر 4 تیم هم شانس صعود دارند و هم در خطر حذف هستند اگر الدحیل مقابل التعاون بازنده شود در آنصورت برنده مسابقه پرسپولیس و شارجه به همراه تیم عربستانی صعود خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که در بازی رفت هم تیم التعاون 2 بر صفر تیم الدحیل قطر ر ا شکست داده است. هر دو بازی این گروه مرگ رقابت‌ها پنجشنبه شب حساس و نفسگیر خواهد بود. شاید در دقایق و حتی ثانیه‌های آخر تکلیف تیم‌های صعود‌کننده مشخص شود.جدول رده‌بندی گروه ‌C:1- الدحیل قطر 9 امتیاز،2- شارجه امارات 7 امتیاز،3- پرسپولیس ایران 7 امتیاز و 4- التعاون عربستان 6 امتیاز. تیم فوتبال سپاهان هم که با محرم نوید کیا از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شده و با 4 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و هیچ شانسی برای صعود ندارد امشب به مصاف تیم السد قطر می‌رود.
صحبت‌های جنجالی روانخواه در مورد شرط‌بندی‌ در فوتبال ایران
بازیکن اسبق استقلال تهران و سرمربی جدید خیبر خرم‌آباد می‌گوید: اگر جلوی شرط‌بندی‌ها گرفته نشود، ریشه فوتبال ایران در سال آینده خشک خواهد شد.امیدرضا روانخواه با بیان اینکه شرط‌بندی در فوتبال ایران وجود دارد، اضافه کرد: نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و بگوییم فوتبال ما پاک است و برخی از بازیکنان و مربیان نیز در شرط‌بندی‌ها فعالیت‌هایی دارند، البته شرط‌بندی در همه جای دنیا وجود دارد ولی این موضوع بین بازیکنان و مربیان خارجی نیست.وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای این مشکل دارد؟ تاکید کرد: باید جلوی شرط‌بندی بین بازیکنان و مربیان گرفته شود، چون اگر این مشکل همچنان وجود داشته باشد در سال‌های آینده فوتبالی نداریم که در مورد آن حرف بزنیم.روانخواه با بیان اینکه شرط‌بندی‌ها ریشه فوتبال ایران را خشک می‌کند، تصریح کرد: با صراحت می‌گویم که برخی‌ها تیم خریداری می‌کنند که با آن شرط‌بندی کنند و متاسفانه این موارد در فوتبال کشورمان وجود دارد و باید جلوی آن گرفته شود.بازیکن اسبق استقلال تهران با بیان اینکه کمیته اخلاق می‌تواند در این زمینه کمک کند، یادآور شد: من در مورد بی‌اخلاقی‌ها و شرط‌بندی در فوتبال صحبت کردم که کمیته اخلاق من را به تشویش اذهان عمومی متهم و محروم کرد و بازهم می‌گویم شرط‌بندی وجود دارد و نباید از این موضوع به سادگی بگذریم. وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: قول می‌دهم که از نظر سلامت کاری، خیبر پاک‌ترین تیم لیگ دو باشد و مسائل اخلاقی برای ما در اولویت است و اگر امتیازی بگیریم بدون شک پاکِ پاک خواهد بود. روانخواه با بیان اینکه برای صعود خیبر هیچ قول و وعده‌ای نمی‌دهم، افزود: اگر مربی‌ای چنین قولی بدهد شاید کار او درست نباشد و باید به چنین قول‌هایی شک کرد اما در مورد مسائل فنی خیلی موارد را تضمین می‌کنم.
روزهای بحرانی در باشگاه نفت مسجدسلیمان
سرپرست مدیرعاملی باشگاه نفت مسجدسلیمان از سمت خود استعفا کرد.هدایت یزدی که ششم شهریورماه به عنوان سرپرست باشگاه نفت مسجدسلیمان انتخاب شده بود، دیروز به دلیل مشکلات بسیار و بی‌نظمی در این باشگاه از سمت خود کنار رفت. یزدی در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد. دوشنبه شب گذشته نیز سیدمجتبی حسینی از سرمربیگری نفت‌مسجدسلیمان استعفا داد.
فرانک دبوئر سرمربی جدید تیم ملی هلند
 چند هفته بعد از کنار رفتن رونالد کومان از پست سرمربیگری تیم ملی هلند و انتقالش به باشگاه بارسلونا، سرمربی جدید لاله‌های نارنجی مشخص شد. دتلگراف روزنامه پرتیراژ هلند در این مورد نوشت فرانک دبوئر زمام امور نارنجی پوشان را برعهده می‌گیرد.دبوئر که در گذشته زمام امور تیم‌های آژاکس و اینترمیلان را برعهده داشت، جایگزین کومان خواهد شد. در این پروژه «رود فان نیستلروی» به عنوان دستیار وی را همراهی خواهد کرد.این نشریه همچنین نوشت قرارداد دبوئر با فدراسیون فوتبال هلند برای مدت 2 سال امضا خواهد شد. در فصل قبل این مربی تیم آتلانتا یونایتد آمریکا را برعهده داشت.

نظر شما