شناسهٔ خبر: 4291105 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جودو جایزه بزرگ ترکیه؛

پایان کار ایران با یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی

نماینده وزن 100 کیلوگرم کشورمان با شکست برابر نفر سوم المپیک عنوان پنجم را کسب کرد تا تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات با یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر ، رقابتهای جودو جایزه بزرگ ترکیه روز جمعه با حضور 491 جودوکار از 69 کشور جهان در شهر سامسون آغاز شد که تیم ملی کشورمان با مدال برنز سعید مولایی و عنوان پنجمی جواد محجوب به کار خود در این دوره از رقابتها پایان داد. احسان بهرامیان به دلیل آسیب دیدپی شانس حضور در مسابقات را از دست داد ، قاسم نوری زاده ، ناصر ناصری پور ، محمد محمدی بیرمانلو ، امید تیزتک ، وحید بنا و جعفر پهلوانی با شکست برابر خود از دور مسابقات کنار رفتند.

امروز یکشنبه در روز پایانی این مسابقات جواد محجوب نماینده وزن 100- کیلوگرم کشورمان دور نخست استراحت داشت و سپس "بنجامین فلچر" از انگلستان را در دو دقیقه و 14 ثانیه صربه فنی کرد و در ادامه "فردریک یورگنسن" از دانمارک  را از پیش رو برداشت.

وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف  "المر گاسیموف" از آذربایجان رفت و در اواسط وقت سوم مبارزه با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت.  این آذری نفر سه رنکنیگ جهانی است که نقره اروپا در سال 2014 ، طلای گراند اسلم تیومن و برنز مسترز تیومن را در کارنامه دارد امروز صاحب مدال طلا شد.

نماینده کشورمان در گروه بازنده ها و در اولین دیدار "الکساندر زالیشویلی" از گرجستان را شکست داد و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد. وی برای کسب مدال برنز به دیدار "دیمیتری پترز" نفر ششم رنکنیگ جهانی ، دارنده مدال برنز المپیک ، نفر سوم مسابقات جهانی 2013 و دو طلای گراند اسلم ابوظبی در سالهای 2013 و 2014 رفت. محجوب که سال گذشته در مسابقات گراند اسلم مسکو برابر این رقیب به پیروزی رسیده بود در این دیدار بازنده شد و به عنوان پنجمی دست يافت. 

در پایان این مسابقات به سعید مولایی که مدال برنز کسب کرد 120 امتیاز و جواد محجوب که پنجم شد 60 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک تعلق گرفت. 

تیم ملی کشورمان عصر فردا به تهران باز می گردد. 

نظر شما