شناسهٔ خبر: 42910918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس جمهور عراق خواستار مبارزه با فساد شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- برهم صالح در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر موضع این کشور درباره لزوم حل مسئله فلسطین و مبارزه با فساد تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الاخباریه، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل که امسال به دلیل بحران بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: بار دیگر دعوت خود برای تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با فساد مانند ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم را تکرار می‌کنیم. فساد، زمینه ساز تروریسم است و باید منابع تامین مالی آن را خشکاند.

رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود از کشورهای جهان خواست تا به این کشور در بازگرداندن اموال مسروقه کمک کنند زیرا مردم عراق از این مسئله بسیار رنج می برند و خشمگین هستند.

او خطاب به رئیس مجمع عمومی گفت: ما در واقعیت تروریسم را به وسیله نیروهای نظامی از شهرهای خود بیرون راندیم و این امر به مدد اراده مردم و فداکاری های ارتش، الحشدالشعبی، پیشمرگه و با حمایت ائتلاف بین المللی و همسایه هایمان بدست آوردیم؛ اما مبارزه با تروریسم و افراطگرایی همچنان ادامه دارد.

برهم صالح از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا در کنار عراق بیاستند تا جلوی جنایات کشتار جمعی و سلسله جنایت هایی که علیه ایزیدی ها و اقشار جامعه عراق در زمان تروریسم رخ داد، گرفته شود و دیگر چنین جنایاتی تکرار نشود.

او بر فراهم سازی شرایط برای بازگشت آوارگان و مهاجران عراقی به سایر شهرها و کشورها و موضعگیری حمایتی سایر کشورها در این خصوص تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق افزود: از دوستان و سازمان‌های بین المللی انتظار داریم تا برای بازگرداندن آوارگان و مهاجران در بخش‌های مختلف عراق کمک کنند. دولت عراق بر اساس اراده مردم برای اجرای اصلاحات ساختاری، مدیریتی و مبارزه با فساد، مسئولیت دارد. دولت عراق با درخواست برای منحصر کردن سلاح در دست نهاد‌های حکومتی و جلوگیری از استفاده از سلاح خارج از چارچوب این نهاد‌ها روبروست. توقیف سلاح‌های خارج از چارچوب قانونی، مبارزه حاکمیت با گروه‌های هرج و مرج طلب و افراطی است.

برهم صالح گفت: منتظر کمک سازمان ملل برای حمایت فنی و نظارتی از عراق به منظور تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از دستکاری و باج گیری هستیم. نمی‌خواهیم عراق میدان کشمکش‌ها و تسویه حساب دیگران باشد. بر موضع خود درباره لزوم حل مسئله فلسطین و برآورده شدن حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل تاکید می‌کنیم.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دولت این کشور بر اجرای انتخابات زودهنگام در سال آتی به صورت پاک و آزادنه عمل می کند و بیانیه مرجعیت در این خصوص به وضوح موارد لازم برای اطلاح روند عملیات سیاسی جاری در کشور و پیرایش آن از فساد و ضعف را بیان کردند.

این خبر را در الاخباریه می توانید ببینید

نظر شما