شناسهٔ خبر: 42910789 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پایان هفته چهارم؛

فولاد سیرجان صدرنشین لیگ برتر والیبال شد

تهران- ایرنا- تیم فولاد سیرجان با کسب چهارمین برد پیاپی خود به رتبه نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر والیبال صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته چهارم لیگ برتر والیبال ایران امروز (چهارشنبه) با هفت بازی در شهرهای مختلف برگزار شد. تیم‌های فولاد سیرجان، شهداب، خاتم، راه‌یاب، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین و هراز حریفان خود را شکست دادند.

در حساس‌ترین بازی هفته، شهرداری ارومیه در خانه خود با نتیجه سه بر صفر از فولاد سیرجان باخت. شاگردان رضا تندروان در سه ست این بازی با امتیازات مشابه ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسیدند تا سیرجانی‌ها به چهارمین پیروزی پیاپی خود دست پیدا کنند. شهرداری ارومیه با پشت سر گذاشتن نخستین باخت خود با ۲ پله سقوط، در رده پنجم قرار گرفت اما فولاد جای سایپا را در رده نخست جدول گرفت. حالا شاگردان تندروان تنها تیمی هستند که هر چهار بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و تمام ۱۲ امتیاز این چهار بازی را تصاحب کرده‌اند. فولاد در این مسابقات فقط یک ست به حریفان واگذار کرده است.

هر دو تیم استان یزد هم در این هفته به پیروزی خانگی سه بر صفر مقابل حریفان خود رسیدند. خاتم اردکان در سه ست با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ مقابل هورسان رامسر پیروز شد و شهداب یزد هم با ثبت امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ شهرداری قزوین را از پیش رو برداشت.

راه‌یاب ملل کردستان پس از سه باخت سه بر صفر، سرانجام در این هفته به پیروزی رسید. این تیم با نتیجه سه بر یک تیم شهروند اراک را از شکست داد. ست اول بازی با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به سود شهروند رقم خورد اما راه‌یاب در سه ست بعدی با امتیازات ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۷ بر ۲۵ به برتری رسید تا ۲ پله در جدول صعود کند و به رده دوازدهم برسد. شهروند با این باخت همچنان در رده پانزدهم جدول باقی ماند.

در یکی دیگر از مسابقات هفته چهارم، شهرداری گنبد پس از سه باخت پیاپی و سپاهان پس از سه پیروزی پیاپی در گنبدکاووس به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه سه بر ۲ به سود شهرداری گنبد به پایان رسید. تیم میزبان در ست‌های اول، چهارم و پنجم با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۶ پیروز شد و سپاهان در ست‌های دوم و سوم با امتیازات ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۷ به برتری رسید.

پیکان در خانه خود با نتیجه سه بر یک مقابل شهرداری ورامین شکست خورد. ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ به سود شهرداری ورامین به پایان رسید و پیکان فقط در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد. شهرداری ورامین با این پیروزی ۲ پله در جدول صعود کرد و به رتبه سوم رسید اما پیکان به رده سیزدهم سقوط کرد.

سایپا که در هفته‌های گذشته به سه پیروزی سه بر صفر رسیده بود و در رده نخست جدول قرار داشت، در این هفته سرانجام به مشکل خورد. این تیم درحالی که مصطفی کارخانه سرمربی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، در آمل با نتیجه سه بر ۲ به هراز باخت. سایپا در ست‌های اول و دوم این بازی با امتیازات مشابه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد اما شاگردان بهروز عطایی از آغاز ست سوم روند کار را تغییر دادند و با پیروزی در سه ست پیاپی با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۳ به یک پیروزی دلچسب دست یافتند. سایپا با تحمل نخستین باخت خود به رده دوم سقوط کرد.

آذرباتری ارومیه در این هفته استراحت داشت.

جدول لیگ برتر والیبال در پایان هفته چهارم

نظر شما