شناسهٔ خبر: 4291055 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

درخواست برای کمک به پناهندگان فلسطینی در سوریه

صاحب‌خبر -

آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد تنها بودجه چهار درصد از فعالیت‌های بشردوستانه اضطراری امسال در سوریه از  تامین شده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، کریستوفر گانس سخنگوی آنروا روز یکشنبه (9 فروردین) گفت این آژانش برای تامین مالی اقداماتش به منظور رسیدگی به نیم میلیون پناهنده فلسطینی که از جنگ در سوریه آسیب دیده‌اند، به 250 میلیون دلار نیاز دارد.

وی گفت در صورتی که این بودجه فورا تامین نشود، آنروا مجبور خواهد بود فعالیت‌هایش را در چند روز آینده متوقف کند.

گانس که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی به منظور تامین هزینه عملیات‌های بشردوستانه سوریه در کویت به سر می‌برد، گفت: «بیش از 95 درصد از پناهندگان فلسطینی به کمک‌های بشردوستانه این آژانس نیاز دارند و این کمک‌ها دقیقا (برای آنها) حکم مرگ و زندگی را ایفا می‌کند.»

کنفرانس بین‌المللی به منظور تامین هزینه فعالیت‌های بشردوستانه آنروا روز سه شنبه (11 فروردین) در کویت برگزار می‌شود.

سوریه از مارس سال 2011 درگیر ناآرامی‌های مرگبار است. به گفته سازمان ملل در بحران سوریه تا کنون بیش از 220 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر بی خانمان شده‌اند. تنها در سال گذشته میلادی، بیش از 76 هزار نفر از جمله هزاران کودک در سوریه جان باختند.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه تاکنون نزدیک به چهار میلیون سوری مجبور به ترک این کشور شده و هفت میلیون و  600 هزار نفر نیز در داخل سوریه آواره شده‌اند.

م ر/ح ع

 

 

نظر شما