شناسهٔ خبر: 42910207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

با تجربه دفاع مقدس به خودکفایی تسلیحاتی رسیده‌ایم

باشگاه خبرنگاران

امیر محمودی گفت: با تجربه سال‌های حماسه و دفاع در همه زمینه‌های علمی، تجهیزاتی و تسلیحاتی به خودکفایی رسیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش شفاف، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار ۴۰ ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: این ایام حال و هوای خاصی را در دل آحاد فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح ایجاد کرده و یاد روز‌ها و حماسه‌های هشت سال جنگ تحمیلی را ذهن‌ها و جان‌ها بیش از همیشه زنده ساخته است.

وی همچنین با اشاره به بیانات ارزشمند فرمانده معظم کل قوا در جمع پیشکسوتان جبهه و جنگ و شهادت، گفت: فرمایشات معظم‌له برای همه ما سربازان ولایت، عبرت آموز و تاثیرگذار بود و به ما و همه مردم انقلابی کشورمان شور و حال خاصی بخشید.

امیر محمودی در خصوص برپایی نمایشگاه دستاورد‌های ملی دفاع مقدس (اقتدار ۴۰) گفت: این نمایشگاه که امروز شاهد افتتاح آن بودیم، نمایشگاهی از دستاورد‌های چهل ساله نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از دوران دفاع مقدس و پس از آن است که بیشتر با رویکرد ارائه آثار این نمایشگاه در فضای مجازی برپا شده است.

وی ادامه داد: نیرو‌های چهارگانه ارتش اعم از نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و ستاد ارتش و مراکز دانشگاهی، آموزشی و فرهنگی ارتش دستاورد‌ها و فعالیت‌های شاخص خود را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند که بازدید و رصد آن به صورت مجازی، برای جوانان ما که جنگ را ندیده و سال‌های دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند، بسیار مفید و اثربخش خواهد بود.

وی افزود: رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس در حالی که دشمنان ما را تحریم همه جانبه کرده بودند و سلاح و تجهیزات مورد نیاز و حتی فشنگ و سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند، با ایمان و اعتقاد راسخ در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستاده و به پیروزی رسیدند.

امیر سرتیپ محمودی تصریح کرد: امروز به برکت مجاهدت‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح ما در اوج عزت و اقتدار هستند و با تجربه سال‌های حماسه و دفاع در همه زمینه‌های علمی، تجهیزاتی و تسلیحاتی به خودکفایی رسیده ایم که نمونه‌هایی از آن‌ها در نمایشگاه اقتدار ۴۰ به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: همچنین در نمایشگاه اقتدار ۴۰، گوشه‌ای از اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سازندگی، مردم یاری و امدادرسانی چه در دوران جنگ تحمیلی و چه پس از جنگ تا به امروز از جمله امدادرسانی‌ها در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و مردم یاری گسترده ارتش در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا به معرض نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما