شناسهٔ خبر: 42910075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان:

توسعه دولت الکترونیک در گیلان/ مدیران به سامانه «سامد» توجه کنند

رشت- استاندار گیلان با اشاره به توسعه دولت الکترونیک در این استان از مدیران اجرایی خواست با توجه به شیوع کرونا به سامانه «سامد» توجه بیشتری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع در جشنواره شهید رجایی که عصر چهارشنبه در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های رزمندگان، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود همه مشکلاتی که برای ملت ایران به بار آورد با سربلندی و سر افرازی پیروز شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات امروز کشور نسبت به سال‌های اولیه انقلاب و دوران دفاع مقدس دستخوش دگرگونی شده است، افزود: جنگ اقتصادی و روانی در سایه تحریم‌های ناجوانمردانه بر ملت ایران قرار گرفته است که تاریخ به خوبی گواهی می‌دهد جمهوری اسلامی در این جنگ هم پیروز خواهد شد.

زارع با تاکید بر اینکه جشنواره شهید رجایی برای دولت مردان و کارگزاران دولت فرصتی برای یادآوری منش و روش شهیدان خدمت همچون شهید رجایی و باهنر است، اظهار داشت: در این شرایط سخت ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی جهت خدمت رسانی بیشتر ادامه دهنده مسیر شهدای گرانقدر است.

وی با اشاره به اینکه آسیب پذیری دولت و اقشار مختلف مردم در شرایط تحریم بیش از گذشته است، گفت: در سایه الطاف الهی و با صرف جویی و کاهش هزینه‌ها شاهد افزایش خدمات رسانی و تکریم مردم در همه حوزه‌ها خواهیم بود.

اعتماد به جوانان و بانوان سبب رشد و کارایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی

زارع با تاکید بر اینکه دولت در این شرایط سخت نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های مختلف برای افزایش بهره وری و ارتقای عملکرد است، تصریح کرد: مدیرانی که با فساد مقابله می‌کنند با نظارت و شفافیت بیشتر این مبارزه را به درستی محقق کنند.

استاندار گیلان از رشد قابل ملاحظه شاخص دولت الکترونیک در این استان خبر داد و گفت: توسعه دولت الکترونیک به افزایش خدمات رسانی، کاهش فساد اداری کمک شایان توجه‌ای خواهد کرد.

زارع از مدیران اجرایی خواست توجه بیشتر به سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» را در شرایط شیوع بیماری کرونا را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: شرایط دیدارهای چهره به چهره گسترده وجود ندارد در این راستا توجه به سامانه مذکور تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را اجرایی خواهد کرد.

استاندار گیلان استفاده از نیروهای کار آمد در هر پست سازمانی را در افزایش کارایی و اثر بخشی سازمانی مؤثر دانست و گفت: آموزش‌های ضمن خدمت مدیران به صورت حضوری و متناسب سازی شده در فضای مجازی بسیار مؤثر است.

زارع با اشاره به بهره گیری از جوانان و بانوان را در رده‌های مختلف اجرایی به عنوان یکی از رویکردهای جدی دولت، ادامه داد: اعتماد به جوانان و بانوان سبب رشد و کارایی دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

در پایان این جلسه دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی در بخش‌هایی همچون مبارزه با کرونا شامل دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی، محور اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاری شامل سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل بنادر و دریانوردی، محور دولت الکترونیک شامل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، دستگاه‌های برتر در مجموع امتیازات عمومی و اختصاصی در بخش زیربنایی و توسعه زیرساخت شامل شرکت برق منطقه‌ای، بخش سلامت و رفاه اجتماعی شامل اداره کل بهزیستی استان، بخش تولیدی و خدماتی شامل اداره کل دامپزشکی، بخش عمومی و قضائی اداره کل امور اقتصادی و دارایی، بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

نظر شما