شناسهٔ خبر: 42910033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار:

روند ابتلا به کرونا در زنجان افزایشی و وضعیت قرمز است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی روند شیوع کرونا در استان افزایشی و وضعیت قرمز است که ارتباط مستقیمی بین فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در همه گیری این بیماری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

خدابخش مرادی نافچی روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اولویت فعلی و موضوع مهم کشور و جهان در خصوص کرونا افزود: متاسفانه بر اساس آخرین شاخص ها و ارزیابی انجام گرفته دقت و رعایت بهداشت و حفاظت فردی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های اجتماعی در بین بخشی از اقشار جامعه روند نزولی یافته است.

وی اضافه کرد: بروز این مساله می تواند به تقویت شیوع ویروس در جامعه کمک کند و در این راستا رسانه ها و شبکه استانی به عنوان یک اولویت و تیتر اصلی این مهم را  در برنامه کاری خود قرار داده و بیش از گذشته به آن اهمیت دهند.

مرادی یادآوری کرد: هر چه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و حفاظت فردی در بین عموم بیشتر باشد، بیماری روند کاهشی داشته و در مقابل در صورت بی توجهی ها به  این امر مهم، با توجه به ظرفیت محدود حوزه بهداشت و درمان در ارائه خدمات، اطلاع رسانی و اقناع سازی در این خصوص بیش از گذشته ضروری است.

وی افزود: بر مبنای آخرین آمار ارائه شده در ستاد کرونای استان روزانه ۷۰۰ هزار ماسک به قیمت مصوب یکهزار تومانی در استان تولید می شود و در این میان جالب نیست که تولید کنندگان این محصول بگویند که چون میزان استفاده کاهش یافته، پس انگیزه چندانی برای تولید نداریم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: رسانه های گروهی این استان با نفوذ کلام و تاثیر گذاری فراوان در حوزه اقناع ساز ی و اطلاع رسانی بیش از گذشته فعال باشند همانطوریکه طی هفت ماه  گذشته از شیوع کرونا کارهای مختلفی را در حوزه اطلاع رسانی انجام داده اند.

وی اظهار داشت: انتطار بر این است که خبرنگاران و مدیران دستگاه های اجرایی، از ساز و کار جدیدی برای ایجاد حساسیت های بیشتر کرونایی در جامعه استفاده کنند که در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دستگاههای  فرهنگی و اجتماعی استان از هنر هنرمندان و بیان شیوای اهل قلم برای مخاطبان خود  بهره مند شوند.

این مسؤول ادامه داد: شیوع کرونا یعنی بیماری و بیماری یعنی فوت و اینکه روزانه تعدادی در این استان بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دهند عزیزان همین استان هستند که در جلسات کرونا این بخش مورد گلایه است که چرا حساسیت ها وجود ندارد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: بر این اساس به همه دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شد که رعایت پروتکل های بهداشتی برای کارکنان و شهروندان، حفاظت های فردی استفاده از ماسک و اطلاع رسانی و حساسیت را برای جامعه هدف انجام دهند.

وی  اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاههای فرهنگی استان راه های نوآورانه و استفاده از هنر را در حوزه بیماری کرونا جدی بگیرند که در زمان حاضر با توجه به کاهش حساسیت ها و شروع فصل سرما امکان شیوع بیماری بیش از ماه های دیگر است.

این مسؤول همچنین بااشاره به در پیش بودن اربعین سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) از هم استانی ها خواست از مراجعه به مرزهای غربی کشور خودداری کنند چرا که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و تاکید رهبری امسال راهپیمایی اربعین در کشور عراق و ایران برگزار نمی شود که رسانه های استانی نسبت به اطلاع رسانی آن به عموم مردم اقدام کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت های رزمندگان در طی هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس، تاریخ پر افتخار و پر فروغی است که فضای  آن مشحون از عطر معنوی و حضور ایثارگران و دلاور مردان و شهدای گرانقدری است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از عزت، شرف، اقتدار و کرامت ارزش ها و کیان ایران اسلامی دفاع کنند.

این مسؤول، وظیفه شورای اطلاع رسانی در حوزه دفاع مقدس را در سه حوزه عنوان کرد و گفت: در این ارتباط باید از قلم و کلام برای تبیین عالمانه ای آنچه در هشت سال دفاع مقدس گذشت برای نسلی که نبود و درکی از وقایع ثبت شده ندارد، استفاده کرد.

مرادی افزود: در این راستا باید بصورت هنرمندانه زوایای پنهان و پیدای هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری ها برای تک تک شهروندان ایران اسلامی، زنان و مردان و جوانان و همه اقشار جامعه فضای معنوی را در جامعه بیش از گذشته ساری و جاری کرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان همچنین در خصوص برگزاری کنگره بزرگ سه هزارو ۵۳۶ شهید استان نیز خاطرنشان کرد: انتظار بر این است که شورای اطلاع رسانی و مدیران دستگاههای اجرایی و رسانه های استانی بستر اطلاع رسانی و آگاهی دهی بیشتر را در جامعه فراهم کنند تا هم آوایی همه مردم در تحقق این اقدام فرهنگی و ارزشی موثر واقع شود.

نظر شما