شناسهٔ خبر: 42910018 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پژو ۲۰۷ پاناروما؛ گل سرسبد ایران‌خودرو

پژو ۲۰۷ از جمله تولیدات نه چندان موفق پژو است که در سال ۲۰۰۶ میلادی به جهان معرفی شد. پژو تولید آن را پس از دو سال به سایت‌های خود در اسپانیا، کانادا و چک محدود کرد و ترجیح داد نسل دومی از آن عرضه نکند. تولید این خودرو تا ۲۰۱۴ ادامه داشت. ۲۰۷ که در سال ۲۰۱۰ تحت بازطراحی جزئی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

پژو ۲۰۷ پاناروما؛ گل سرسبد ایران‌خودرو

پژو ۲۰۷ از جمله تولیدات نه چندان موفق پژو است که در سال ۲۰۰۶ میلادی به جهان معرفی شد. پژو تولید آن را پس از دو سال به سایت‌های خود در اسپانیا، کانادا و چک محدود کرد و ترجیح داد نسل دومی از آن عرضه نکند. تولید این خودرو تا ۲۰۱۴ ادامه داشت. ۲۰۷ که در سال ۲۰۱۰ تحت بازطراحی جزئی قرار گرفت، بر روی پلتفرم PF۱ ساخته شد. پژو، ۲۰۷ را در نسخه‌های هاچ‌بک ۳ و ۵ در، کوپه، سدان و استیشن تولید کرد. در این بین پژو خودروی دیگری در محصولات سری ۲۰۰ خود عرضه کرده است با عنوان ۲۰۶ پلاس که در واقع فیس‌لیفتی از ۲۰۶ است که البته بی‌شباهت به ۲۰۷ هم نیست.
 
آنچه ما در ایران به عنوان ۲۰۷ می‌شناسیم، در واقع همین ۲۰۶ پلاس است که برپایه پلتفرم ۲۰۶ ساخته شده است. عرضه ۲۰۶ پلاس با عنوان ۲۰۷ در ایران با توافق پژو صورت گرفت و از جمله سیاست‌های خاص ایران‌خودرو برای جلب توجه و نظر مشتری‌هایش بود. از آنجا که در ایران اصولاً مدل‌های فیس‌لیفت و بازطراحی شده تولید داخل چندان مورد توجه نیستند، عرضه یک خودرو با نامی جدید موجب می‌شود همان محصول با اقبال بهتری مواجه شود. البته این سیاست ایران‌خودرو بی‌نتیجه نبود و پژو ۲۰۷ مورد توجه عمومی قرار گرفت و تبدیل به یکی از بهترین تولیدات ایران‌خوردو شد.  

محصول متفاوت ایران‌خودرو  
 
عرضه ۲۰۷ که با هدف احیای بازار موفق ۲۰۶ توسط ایران‌خودرو وارد ایران شد، از سال ۸۹ شمسی آغاز گشت. یعنی زمانی که چینی‌های تازه وارد در حال اختصاص محبوبیت هاچ‌بک مقبول ۲۰۶ در بین جوانان به خود بودند. اما همین محبوبیت دیرینه کارساز بود و موجب شد تا ۲۰۷ بلافاصله پس از ورود به بازار مورد توجه قرار گیرد. گرچه همه چیز باب میل ایران‌خودرو پیش نرفت و تولید ۲۰۷ به دلیل اعمال تحریم‌ها و ایجاد اخلال در تامین قطعات، در سال ۹۱ یعنی تنها دو سال پس از آغاز متوقف شد. همین امر موجب شد تا ۲۰۷ به اسطوره‌ای ناکام در بین ایرانیان تبدیل شود؛ بنابراین بازگشت اسطوره پس از سال ۹۵ با تغییراتی جزئی و با نام ۲۰۷i با استقبال خیلی خوبی مواجه شد. خودروی جدید با دو گیربکس دستی و اتوماتیک ۵ و ۴ سرعته تولید شد. همچنین امکاناتی نظیر کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی، صفحه‌نمایش لمسی مجهز به دوربین و نویگیشن به آن اضافه شد. البته این روز‌ها کروز کنترل و رینگ‌های آلومینیومی را باید به صورت سفارشی به خودرو اضافه کرد.

ایران‌خودرو در تابستان ۹۸ اقدام به پیش‌فروش نسخه جدید ۲۰۷i کرد که مدعی می‌شد مجهز به سقف پاناروما و فرمان برقی است. طبق آخرین گزارش‌ها، این خودرو‌ها هنوز وارد بازار نشده است، اما ایران‌خودرو تعهد داده که تا پایان شهریور جاری آن‌ها را به خریداران تحویل دهد. نسخه جدید بعدی ۲۰۷ نمونه صندوقدار آن با سقف پاناروما است که گفته شده در مهر ۹۹ وارد بازار خواهد شد. اطلاعات چندانی درباره موتور این دو نسخه در اختیار نیست. چرا که در سایت ایران‌خودرو موتور TU۵ برای آن‌ها ثبت شده، اما در بروشور منتشر شده از سوی کمپانی تلویحاً ذکر شده که این خودرو‌ها با موتور EC۵ عرضه خواهد شد.

تیپ‌ها ۲۰۷ پاناروما
۲۰۷ پاناروما نیز با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. نسخه دستی با کد ۶۰۰۰۴ عرضه می‌شود و نسخه اتوماتیک نیز در دو تیپ با کد‌های ۶۰۱۰۴ و ۶۰۱۰۹. تفاوت این تیپ‌ها در امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن‌هاست. به نظر می‌رسد رینگ‌های آلومینیومی و کروز کنترل از تیپ پایه در این خودرو اضافه شده است. ضمن اینکه فرمان برقی تنها در نسخه‌های اتوماتیک دیده می‌شود. همچنین تنظیم برقی صندلی‌ها، شیشه دودی عقب و کفپوش سه‌بعدی کابین و صندوق بار نیز از مواردی است که احتمالاً در بین آپشن‌های سفارشی قرار خواهند گرفت. براساس تصاویر منتشر شده از سوی ایران‌خودرو، تغییراتی در چراغ‌های عقب نسخه جدید ۲۰۷ نیز دیده می‌شود. اطلاعات تکمیلی دربارهٔ ۲۰۷ صندوق‌دار پاناروما را می‌توانید در www.divar.ir دنبال کنید.
 
انتهای رپرتاژ آگهی/

نظر شما