شناسهٔ خبر: 42909981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزارت حقوق بشر یمن منتشر کرد؛

گزارشی تکان‌دهنده از خسارات ائتلاف سعودی به یمن/ 7747 کودک یمنی کشته یا زخمی شدند

وزارت حقوق بشر یمن گزارشی تکان‌دهنده از خسارات جانی و مالی یمنی‌ها از 65 ماه تجاوز ائتلاف سعودی به یمن ارائه داد و بیان کرد: ائتلاف سعودی 3747 کودک یمنی را کشته و 4000 کودک دیگر را زخمی کرده است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در صنعاء گزارشی از تازه‌ترین آمار خسارات جانی و مالی تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از مارس ۲۰۱۵ تا آگوست ۲۰۲۰ منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، طی قریب به پنج سال و نیم گذشته، 16 هزار و ۷۷۱ غیرنظامی یمنی توسط ائتلاف سعودی کشته و ۲۶ هزار و ۳۵۹ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: ائتلاف سعودی سه هزار و ۷۴۷ کودک یمنی را کشته و چهار هزار کودک دیگر را زخمی کرده است.

وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد که بیش از 4 میلیون و ۱۴۷ هزار یمنی در نتیجه بمباران مناطق مختلف یمن آواره شده و بیش از یک هزار غیرنظامی هم در مناطق تحت اشغال ربوده شدند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی هزاران حمله زمینی، دریایی و هوایی علیه مناطق مسکونی انجام داده و بیش از ۴۷ نهاد رسانه‌ای بیش از ۲۸ مرکز رادیو و تلویزیون و بیش از ۴۱ دادگاه قضایی، ۱۳۱ مکان و تأسیسات ورزشی، ۳۵۴ مکان گردشگری، ۲۰۲۳ مکان خدمات‌رسانی مختلف، ۱۳۲۴ مسجد و ۴۱۷ مکان تاریخی، ۴۸۶ بیمارستان و مرکز درمانی، ۹۲ دستگاه آمبولانس، دو کارگاه ساخت کپسول اکسیژن، بیش از ۳۷۲۲ مکان آموزشی، ۳۴۸ کارخانه و پنج سیلوی گندم، ۷۶۳ نیروگاه سوخت، ۱۴ بندر دریایی و ۹ فرودگاه غیرنظامی را تخریب کرده است.

بر اساس این گزارش، حملات سعودی و خرابی‌هایی که در یمن به بار آورده قریب به چهار میلیون و ۴۳۵ دانش‌آموز را از حق تحصیل محروم کرده است، همچنین چهار هواپیمای غیرنظامی یمن هم به آتش کشیده شده است.

از جمله دیگر ویرانگری‌هایی که ائتلاف سعودی در یمن به بار آورده، تخریب بیش از ۵۳۸ نیروگاه و شبکه برق‌رسانی و بیش از یک تأسیسات مخابرات و بیش از ۲ هزار و ۲۹۸ تأسیسات و شبکه آب‌رسانی و بیش از ۴ هزار و ۷۱۸ مرکز ماهیگیری و محروم کردن ده‌ها ماهیگری از کار خود بوده است.

انتهای پیام

نظر شما