شناسهٔ خبر: 42909965 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الحریری به دنبال معرفی وزیر دارایی مستقل از طایفه شیعیان است

نخست وزیر پیشین لبنان اعلام کرد تصمیم دارد به نخست وزیر مکلف تشکیل کابینه کمک کند تا راهی برای معرفی وزیر دارایی مستقل از طایفه شیعیان لبنان بیابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سعد الحریری، نخست وزیر پیشین لبنان، اعلام کرد قصد دارد راهی برای معرفی وزیر دارایی که از طایفه شیعیان در لبنان مستقل باشد بیابد تا به نخست وزیر مکلف تشکیل کابینه کمک کند.

نخست وزیر پیشین لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم گرفته است به مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف تشکیل کابینه، کمک کند تا راهی برای معرفی وزیر دارایی مستقل از طایفه شیعه لبنان بیابد تا مصطفی ادیب او را برای این سمت برگزیند.

سعد الحریری افزود این تصمیم بدان معنی نیست که وزارت دارایی در انحصار گروه‌های شیعی یا هر طایفه‌ای از طوایف لبنان است و این باید روشن باشد که چنین تصمیمی برای یک بار گرفته می‌شود و نباید به عرفی در تشکیل دولت‌ها در آینده تبدیل شود.

در بیانیه سعد الحریری آمده است که این تصمیم با هدف تسهیل تشکیل دولت مصطفی ادیب براساس معیار‌های مورد توافق و نیز تسهیل امور در جهت اصلاحات مورد نظر او است.

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان ۳۱ اوت مصطفی ادیب را مامور تشکیل دولت کرد، اما به رغم تلاش‌ها هنوز دولت لبنان تشکیل نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما