شناسهٔ خبر: 42909885 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

چند نفر وام ودیعه مسکن گرفتند؟

وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: حدود ۱۵ هزار نفر پرونده تشکیل داده و ۳۰ هزار نفر نیز وام را دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران درباره وام ودیعه مسکن گفت: بانک‌ها سازوکار خود را با سامانه طرح اقدام ملی مسکن در بخش ودیعه انطباق دادند، و حدود 15 هزار نفر پرونده تشکیل داده و 30 هزار نفر نیز وام را دریافت کرده‌اند.

وی درباره ارسال پیامک به صاحبان مسکن‌ خالی بیان کرد: 109 هزار نفر را در این زمینه اعتبارسنجی کردیم و نام آنها را در اختیار سازمان امور مالیاتی گذاشتیم تا اقدامات لازم را انجام بدهند. این روند هم مثل بسیاری از کارها ممکن است با نواقصی همراه باشد ولی در این زمینه اقدام شده و پیگیری خواهیم کرد.

وزیر راه درباره طرح ملی مسکن گفت: متقاضیان طبق دستورالعمل اعلام شده باید مدارک خود را تکمیل و در بانک افتتاح حساب کنند و پول به حساب بریزند تا هر چه سریع‌تر به پروژه‌ها متصل شوند. درصدد رفع مشکلات هستیم و عده‌ای اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده‌اند؛ به این‌معنا که رقمی از کد ملی یا موارد مشابه، اطلاعات نادرستی را ثبت کرده‌اند که در برخی استان‌ها شرایطی را فراهم آوردیم تا نسبت مدارک خود را اصلاح کنند. حدود 100 هزار نفر افتتاح حساب کرده‌اند و بیش از 50  هزار نفر هم واریز داشته‌اند و بر همین اساس واگذاری زمین به‌صورت گروهی آغاز شده است.

اسلامی افزود: بر اساس آخرین آمار اعلام شده حدود 88 هزار نفر زمین‌های خود را تحویل گرفتند و تعداد 58 هزار نفر نیز به پروژه‌ها متصل شدند و به محض تکمیل اطلاعات و واریز پول، طرح جلو می‌رود.

 

منبع : مشرق نیوز

برچسب‌ها:

نظر شما