شناسهٔ خبر: 42909587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

از دلسوزی ریاض برای یمن تا حمایت ایران از تروریسم؛ ادعا‌های پوچ پادشاه سعودی در سازمان ملل

خبرگزاری میزان-پادشاه سعودی در اظهارات خود در نشست سازمان ملل علاوه بر اینکه ایران را حامی تروریسم خواند، مدعی شد که ریاض دلسوز ملت یمن است! ارتکاب هیچ جرمی نمی‌تواند زن را از مهریه‌اش محروم کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – سلمان بن عبدالعزیز، در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اتهام زنی علیه ایران، تهران را به به داشتن فعالیت‌های مخرب، مداخله در امور کشور‌های عربی، اتخاذ سیاست‌های تنش‌زا و مخرب در منطقه غرب آسیا و حمایت از تروریسم متهم کرد.

پادشاه عربستان سعودی در ادامه اظهارات خود مدعی شد که؛ عربستان سعودی در دهه‌های گذشته دست صلح به سوی ایران دراز کرده است و برای برقراری روابط با تهران، تعامل مثبتی داشت.

وی همچنین در ادامه ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد ودر این رابطه افزود: رژیم ایران سال گذشته تأسیسات نفتی پادشاهی سعودی را هدف قرار داد و همچنان به هدف قرار دادن عربستان سعودی از طریق موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها ادامه می‌دهد.

بن عبدالعزیز در ادامه اتهام زنی خود به ایران، تهران را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانست.

وی افزود: تهدید‌های ایران نیازمند موضع بین‌المللی و قاطع می‌طلبد تا مانع از توسعه تسلیحات این کشور شده و به «حمایت از تروریسم» توسط تهران پایان دهد.

پادشاه سعودی با بیان این موضوع که عربستان هرگز در دفاع از امنیت خود کوتاهی نمی‌کند و همچنین بدون اشاره به لشکرکشی ریاض به یمن، ایران را به مداخله در این کشور عربی متهم کرد و اداممه داد: عربستان سعودی هرگز یمن را در برابر مداخلات ایران تنها نخواهد گذاشت.

بن عبدالعزیز در ادامه اظهارات خود خواستار افزایش فشار‌های بین‌المللی بر ایران به جهت ممانعت از دست‌یابی این کشور به سلاح کشتار دسته‌جمعی شد.

وی در این رابطه افزود: یک موضع قاطعانه بین‌المللی باید بتواند برنامه موشکی ایران را متوقف کند.

پادشاه سعودی به موضوع ریاض پیرامون عادی سازی روابط با اسرائیل نیز شاره کرد و گفت: ریاض از همه تلاش‌های برای تحقق صلح در جهان از جمله طرح ابتکار عمل کشور‌های عربی در فلسطین حمایت می‌کند.

وی افزود:پادشاه عربستان سعودی از مردم فلسطین برای دست‌یابی به حقوق مشروع خود و تشکیل کشور فلسطین حمایت‌می‌کند.

سلمان بن عبدالعزیز در ادامه با اشاره به تحولات لبنان جنبش حزب‌الله لبنان را «تروریست» خواند و اظهار کرد: این جنبش اداره سیاسی خود را با «قدرت سلاح» بر لبنان تحمیل کرده است.

پادشاه عربستان سعودی در پایان با بیان اینکه انفجار بیروت نتیجه سیطره حزب‌الله بر لبنان است، خاطرنشان کرد: حزب‌الله بر لبنان، نهاد‌های دولتی در لبنان را به تعطیلی کشانده و باید برای تحقق امنیت و ثبات و آسایش در این کشور مدیترانه‌ای، خلع سلاح شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما