شناسهٔ خبر: 42909445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

انتقاد کابل از سانسور خبری گفت‌وگوهای صلح در دوحه

فارس

دولت افغانستان با انتقاد از عدم حضور رسانه‌ها و خبرنگاران در نشست گفت‌وگوهای صلح در قطر، اعلام کرد این رفتار عقب گرد سیاسی و برخورد طالبانی با رسانه‌های این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کرد عدم حضور رسانه‌ها در گفت‌گوهای صلح افغانستان در دوحه عقب گرد سیاسی و برخورد طالبانی با رسانه‌های این کشور است.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی را ملزم به لغو محاصره غزه کنید

این وزارت از آنچه که عدم حضور رسانه‌ها و نمایندگان آنان در گفت‌وگوهای صلح دوحه گفته می‌شود ابراز نگرانی کرده و خواهان دسترسی خبرنگاران به پوشش خبری این نشست شد.

پس از مراسم افتتاحیه مذاکرات افغانستان در دوحه پایتخت قطر، دسترسی خبرنگاران به هیات مذاکره کننده هر دو طرف محدود شد و تاکنون خبرنگاران نمی‌توانند به هیات مذاکره کننده هر دو طرف دسترسی داشته باشند و شماری زیادی از خبرنگاران نیز به‌صورت عمدی از دوحه به کابل فرستاده شدند.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون از احتمال عقب‌نشینی کامل نظامیان آمریکا در افغانستان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد

اما اکنون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان تاکید بر بازگرداندن دوباره خبرنگاران به دوحه جهت پوشش خبری گفت‌وگوهای صلح افغانستان دارد و می‌گوید باید نمایندگانی از جامعه رسانه‌ای افغانستان نیز در این گفت‌وگوها حضور داشته باشد.

«عبدالمنان شیوای شرق» معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در این باره گفت: «سانسور گرایی خدای ناخواسته و طالبانیزه شدن کار رسانه‌ای از همینجا آغاز نشود، ما می‌خواهیم که چنین چیزی از همین اکنون و از همین‌جا مهار شود و جامعه رسانه‌ای کشور حضور خود را داشته باشد مبتنی بر حق دسترسی به اطلاعات.»

بیشتر بخوانید:

آیا ایده یک روز برای صلح شکست خورده است؟ +فیلم

در همین حال مسوولان شماری از رسانه‌ها نیز برگرداندن خبرنگاران از دوحه قطر به کابل را یک بازی و عمل عمدی می‌دانند و خواهان بازگرداندن دوباره آنان به دوحه هستند.

جامعه رسانه‌های افغانستان نیز اعلام کرد که دسترسی خبرنگاران به اطلاعات از نشست‌های دوحه، بسیار محدود است و آنان خواهان دسترسی به سطح بالاتری هستند.

نظر شما