شناسهٔ خبر: 42909433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت و گوی مقام های بحرین و اسرائیل در منامه درباره روابط دوجانبه

تهران-ایرنا- یک هیأت بلندپایه اسرائیلی که روز چهارشنبه وارد منامه شد،‌ با مقامات بحرینی درباره همکاری‌های مشترک در چارچوب توافق صلح امضاء شده میان دو طرف، گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، یک مقام مسئول بحرینی در این باره گفت که جلسات گفت‌وگو با هیات اسرائیلی امروز در منامه انجام شد و در جریان آن‌ها دو طرف درباره زمینه‌های همکاری مشترک رایزنی کردند.

این هیات اسرائیلی قرار است با شماری از مسئولان بحرینی دیدار و گفت‌وگو کنند.

این هیأت در پروازی مستقیم از تل‌آویو به منامه،‌ وارد بحرین شد تا بعد از اعلام رسمی عادی‌سازی روابط میان دو طرف،‌ در زمینه‌های مختلف از جمله هواپیمایی توافق‌نامه دو جانبه امضا کنند.

از سوی دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اختصاص دادن دفتری به شرکت هوایی «یسرائیر» اسرائیل در بحرین از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو میان دو طرف بوده است. 

بنابر اعلام این کانال،‌ این نخستین‌بار است که هواپیمای شرکت یسرایئر در پرواز به بحرین از حریم هوایی عربستان عبور کرد. این هواپیما حامل مقامات رسمی اسرائیل به منامه بوده که هدفش ایجاد مقری برای شرکت یادشده در پایتخت بحرین است.

این سفر پس از نخستین تماس تلفنی علنی روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و سلمان بن حمد آل خلیقه ولیعهد بحرین انجام شده است.

ولیعهد بحرین ضمن استقبال از امضای توافق صلح با اسرائیل تاکید کرد که این توافق بتواند در برقراری امنیت در خاورمیانه موثر واقع شود.

 توافق سازش که از آن به عنوان «توافق خیانت» یاد شده چند هفته گذشته میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید مردم برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.

نظر شما