شناسهٔ خبر: 42909383 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

آتش انسانی دوباره به جان تالاب میانکاله افتاد

بخشی از اراضی انارستان پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله در شرق استان مازندران ظهر امروز چهارشنبه به دلیل خطای انسانی دچار آتش‌سوزی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،رییس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر وسعت این آتش سوزی را که هنوز علت آن مشخص نشده حدود چهار هزار متر مربع اعلام کرد.
رضا احمدی افزود: این آتش سوزی عصر امروز چهارشنبه در اراضی انارستان در منطقه موسوم به قلعه پلنگان پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق این استان رخ داد.
وی  ادامه داد : با حضور به موقع یگان حفاظت محیط زیست استان ، این آتش سوزی پس از سه ساعت کنترل و مهار شد و اکنون منطقه کاملا امن شده است.
وی علت این آتش سوزی را عامل انسانی دانست و اظهار داشت : تلاش برای شناسایی متخلف و یا متخلفان احتمالی این آتش سوزی از سوی یگان ویژه در دست اقدام است و در صورت شناسایی برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی می شود.
پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله درشرق استان مازندران قرار دارد که دارای ۶۸ هزار هکتار مساحت است که بیش از ۲۰ هزار هکتار از این وسعت را پناهگاه حیات وحش میانکاله تشکیل می دهد که انارستان ، سازیل و تمشک از گونه های گیاهی موجود در این اراضی است که مورد استفاده پرندگان مهاجر برای تغذیه و تخم ریزی است.
این دهمین باری است که در سال جاری اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق استان به دلیل آنچه که خظای نیروی انسانی اعلام می شود، دچار آتش سوزی شد و تاکنون یکی از متخلفان این آتش سوزی عمدی در منطقه شناسایی شد.
در سال گذشته حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی این پناهگاه براثر آتش سوزی از بین رفت.

نظر شما