شناسهٔ خبر: 42908057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

واکنش آمریکا به اظهارات روحانی در سازمان ملل

صاحب‌خبر -

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب در صفحه توئیتر خود به اظهارات رئیس جمهور ایران در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.
 
به گزارش تسنیم، وی در توئیتی در واکنش به سخنان حسن روحانی در مورد حمایت ایران از صلح و مبارزه با تروریسم نوشت: «روحانی در هفتادو پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد ایران از صلح حمایت کرده و با تروریسم می‌جنگد».
 
اورتگاس در توئیتی دیگر به اظهارات روحانی درباره پایان دوران سیطره و هژمونی گفت: «اگر دوران سلطه و هژمونی که روحانی از آن حرف می‌زند به پایان رسیده است، چرا ایران نیروها و گروه‌های نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‎کشد و از تلاش‌هایش برای سیطره بر لبنان از طریق حزب‌الله دست برنمی‌دارد؟».
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح می‎کند که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که حضور مستشاری این کشور در عراق و سوریه در راستای مبارزه با تروریسم، به درخواست دولت‌های این کشورها و با هماهنگی آنها صورت می‌گیرد.
 
اورتگاس ادعای تلاش ایران برای سلطه بر لبنان از طریق حزب الله را نیز در حالی مطرح می‎کند که ماهیت نظامی، سیاسی و فرهنگی حزب الله، مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است و مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت و پشتیبانی از گروه‌هایی است که در برابر رژیم صهیونیستی و اشغالگران مقاومت می‎کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما