شناسهٔ خبر: 42902364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار اردبیل:

گمرک بیله سوار در ایام کرونا بصورت شبانه روزی فعال است

معاون اقتصاری استاندار اردبیل گفت: فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار و عدم تعطیلی ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی از مزیت های این نقطه مرزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی مسائل گمرک بیله سوار که با حضور خانم دکتر ترشابی بصورت وئدیو  کنفرانس برگزار شد اظهار کرد:عدم اجازه خروج به کامیون های حامل بار صادراتی در گمرک کشور مقابل و ترانشیپ آن کالاها به کامیون های کشور همسایه و عودت کامیونهای ایرانی به گمرک بیله سوار از جمله مسایلی است که باید با ورود طرفین بر طرف شود.

 ارژنگ عزیزی افزود: نبود آزمکایشگاه مجهز و استاندارد و عدم استقرار  ایکس ری کامیونی و نیز نامناسب بودن راه های مواصلاتی گرمی ، بیله سوار و کمر بندی بیله سوار جز موازدی است وه نیاز به توجه بیشتر مسوولین کشوری دارد.

وی عدم شفافیت قوانین و ضعف سایر زیر ساختها را از مشکلات گمرک مرزی بیله سوار دانست و گفت: با حل مسایل مطروحه این گمرک ظرفیت بسیار بالایی جهت صادرات و  اردات برای کشور دارد و علیرغم وضعیت کرونایی حتی یک روز تعطیل نشده است.

معاون اقتصادی استاندار ضمن قدردانی از اعضای کمیته قیمت گذاری تصریح کرد: اعضای کمیته دائمی قیمت گذاری پایه کالاهای صادراتی را به واسطه موافقت با درخواست استانداری اردبیل عملی کردند.

وی ادامه داد: این کمیته در رابطه با کاهش قیمت پایه سیب زمینی از۲۰۰ دلار به ۱۰۰دلار موافقت کرده اند که امیداوریم در رابطه با تجدیدنظر در قیمت پایه صادراتی ۵ قلم پیشنهادی دیگر استانداری مساعدت لازم را داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه وضعیت گمرکات استان و واردات و صادرات در یک سال گذشته و همچنین ۵ ماهه ا ل سالجاری نسبت به سایر مناطق مطلوب بوده است افزود: علیرغم محدودیت ها و ممنونیت های کرونا و تحریم های ظالمانه کشور طبق آمار حمل وتقل پایانه های استان رتبه قابل توجهی داریم.

 گفتنی است جلسه بررسی مسائل و مشکلات پایانه مرزی بیله سوار با حضور دکتر ترشابی  رئیس امور هماهنگی و نظارت بر همکاری های منطقه ای نهاد ریاست جمهوری و عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معاون رئیس کل گمرکات کشور، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، معاون سازمان توسعه تجارت وزارت صمت و نماینده وزارت امور خارجه و اعضا کارگروه استانی صادرات غیرنفتی بصورت ویدئو کنفرانس برگزارشد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما