شناسهٔ خبر: 42901108 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور ۱۶ کشور و ۱۰ سازمان بین المللی؛

اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آ‌ب شهری برگزار شد

یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری امروز به ریاست وزیر نیرو و با حضور مقامات عالیرتبه 16 کشور و 10 سازمان بین‌المللی به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرنگار ایلنا، یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری امروز به ریاست وزیر نیرو و با حضور مقامات عالیرتبه 16 کشور و 10 سازمان بین المللی به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است هدف از برگزاری این اجلاس بحث و بررسی نحوه همکاری و مشارکت کشورهای عضو در برنامه‌های مکز و پروژه‌های مصوب است.

مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با حوزه فعالیت در مناطق غرب و جنوب آسیا و نیز آسیای میانه و شمال آفریقا در بهمن‌ماه سال 1380 با پیگیری وزارت نیرو همکاری وزارت امور خارجه و یونسکو تاسیس شد. فعالیت‌های این مرکز توسط شورای حکام در بالاترین سطح متشکل از وزاری آب کشورهای عضو برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، این مرکز تنها نهاد بین المللی متولی مسائل آبی در منطقه است که جلسات شورای حکام آن در سطح وزرا تشکیل شده است همچنین می‌توان به نقش موثر این مرکز در توسعه مراودات با کشورهای عضو شورای حکام به منظور انجام رایزنی‌های مختلف و ایجاد زمینه تعریف و انجام پروژه‌های مشترک صدور خدمات فنی و مهندسی و آ‌مزوش و ظرفیت سازی نیروی انسانی به میزان بیش از 30 هزار نفر روز اشاره کرد.

شایان ذکر است در این اجلاس کشورهای آذربایجان افغانستان ایران بنگلادش، تاجیکستان، عراق سوریه و قطر در سطح وزیر و کشورهای آلمان، ارمنستان ازبکستان ترکیه سوئیس عمان مصر هند در سطح قائم مقام معاون وزیر و یا سایر مقامات عالیرتبه شرکت دارند.

از اهم مواردی در این ا جلاس بررسی می‌شود می‌توان به انجام پروژه‌های مشترک و انتقال تجربیات در زمیتنه مدیریت آب شخصی حمایت از توسعه استارت‌آپ‌های آبی و فناوری‌های نوین استفاده از آب‌های نامتعارف اشاره کرد.

یادآور می‌شود اجلاس قبلی شورا در 14 آذر سال 98 در تهران با حضور وزرا و مقامات ارشد آب کشورهای عضو شورای حکام مرکز برگزار شد.

نظر شما