شناسهٔ خبر: 42899136 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رفتار عجیب معاون وزیر علیه رشته مدال‌آور

کشتی ایران در سال المپیک پول ندارد!

در حالی که 10 ماه تا المپیک توکیو باقی مانده، کشتی این روزها اسیر بی‌پولی شده و وزارت ورزش هم اقدامی برای حل این مشکل نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کشتی همواره در تاریخ المپیک و بازی‌های آسیایی امید اول ورزش ایران برای کسب مدال بوده و قطعا المپیک توکیو نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در سال‌های اخیر اما این رشته بارها اسیر کمبود بودجه و بی پولی شده؛ اتفاقی که حالا با بالا رفتن قیمت ارز به اوج خود رسیده و وزارت ورزش نیز در این میان فقط نظاره‌گر است.


شاید در روزهایی که هزینه اعزام به یک مسابقه قهرمانی جهان یا آسیا برای فدراسیون کشتی نزدیک به 4، 5 میلیارد آب می‌خورد، بودجه نزدیک به 15 میلیاردی این فدراسیون بیشتر شبیه یک شوخی باشد. بودجه مصوب وزارت ورزش برای فدراسیون کشتی بیش از 12 میلیارد بوده و کمیته ملی المپیک هم 2.5 میلیارد بودجه مصوب در سال المپیک برای ورزش اول ایران در نظر گرفته است.


این بودجه 15 میلیاردی که البته در سال 99 با رایزنی علیرضا دبیر با مجلس شورای اسلامی و کمکی که از سوی سازمان برنامه و بودجه قرار است صورت بگیرد، 10 میلیارد افزایش پیدا کرده، به هیچ عنوان پاسخگوی انتظارات فدراسیون، مربیان و کشتی گیران نیست. البته که فدراسیون کشتی به این بودجه دل خوش نکرده و در یک سال اخیر کار بازسازی دو خانه کشتی در مجموعه ورزشی آزادی و سالن توفیق را با هزینه های بالا به پایان رسانده است.


ماجرا جایی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم در پایان 6 ماهه اول سال 99 از بودجه مصوب وزارت ورزش، حدود 2.5 میلیارد به فدراسیون پرداخت شده و خبری از 10 میلیارد باقی مانده نیست. از سوی دیگر 3.5 میلیارد هم جوایز قهرمانان کشتی در سال 97 در حساب وزارت ورزش قرار دارد که برخلاف فدراسیون‌های دیگر به فدراسیون کشتی پرداخت نشده است.


گویا بعد از اعتراض‌های علیرضا دبیر به وضعیت بودجه کشتی، فرامرزیان معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش ماجرا را وارد فاز اختلافات شخصی کرده و به همین دلیل پرداخت این 3.5 میلیارد جوایز قهرمانان و باقی مانده بودجه کشتی متوقف شده است!


در این شرایط به نظر می رسد وزیر ورزش باید با ورود خود به ماجرا نقش کلیدی را بازی کند چون در فاصله 10 ماه مانده به المپیک، این اختلافات تبعات سنگینی برای کشتی خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما