شناسهٔ خبر: 42897594 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرمت وصیت‌نامه‌های شهیدان در سازمان اسناد

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت ۹ وصیت‌نامه دست‌نویس، یک دفترچه‌ کنکور و تعدادی نامه شهیدان دفاع مقدس توسط این اداره کل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حدادی مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به مرمت میراث به‌جامانده از شهیدان و نگهداری آن‌ها در کتابخانه ملی ایران گفت: تعداد هشت وصیت‌نامه تک‌برگ و یک دفترچه ۲۷ صفحه‌ای، مجموع وصیت‌نامه های مرمت‌شده توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

حدادی اظهار کرد: همراه با وصیت‌نامه‌ها و اسناد به‌جامانده از شهیدان، نامه و پاکت نامه‌هایی نیز موجود است که از دیگر آثار به‌جامانده از دفاع مقدس است که در این اداره کل، مرمت و بازسازی شده است.

او همچنین یادآور شد: در بین آثار به‌جامانده از شهدا، دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نیز وجود دارد که‌ تعدادی از این دفترچه‌ها در گذشته توسط کارشناسان مرمت و بازسازی شدند.

حدادی خاطرنشان کرد: همچنین در سال‌های گذشته تعداد ۱۸۰۰ جعبه آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آسیب‌زدایی شد.

انتهای پیام

نظر شما