شناسهٔ خبر: 42897273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

ائتلاف شبکه‌های اجتماعی جهت حذف ویدئوهای خطرناک

تیک تاک در نامه ای سرگشاده از مدیران ارشد ۹ شبکه اجتماعی خواسته تا در حذف ویدئوهای نامناسب و خطرناکی که از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتشر و بازنشر می شوند با یکدیگر همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، اپلیکیشن تیک تاک تصمیم دارد با ایجاد ائتلافی میان شبکه های اجتماعی (مانند فیسبوک، توئیتر و یوتیوب) از گسترش محتوای ویدئویی خطرناک جلوگیری کند.

این درحالی است که اپ مذکور در نیمه نخست سال جاری  به دلیل نقض قوانین، بیش از ۱۰۴ میلیون ویدئو را از پلتفرم خود پاک کرده است. هم اکنون اپلیکیشن های شبکه اجتماعی تحت انتقادات شدیدی قرار دارند و منتقدان ادعا می کنند آنها اقدامات کافی برای جلوگیری از گسترش اخبار جعلی و حذف محتوای خطرناک انجام نداده اند.

تیک تاک  اعلام کرده ویدئوهای خطرناک و نامناسب از یک پلتفرم به دیگری منتقل می شوند و متوقف کردن آنها شبیه یک بازی رایانه شده است. در همین راستا این شرکت تصمیم دارد یک سیستم هشدار زودهنگام میان پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارد تا برای حذف ویدئوهای نامناسب به نرم افزارهای بازبینی هشدار دهد.

در همین راستا این شبکه اجتماعی در نامه ای سرگشاده از مدیران ارشد اجرایی فیسبوک، اینستاگرام، گوگل، یوتیوب، توئیتر، توییچ، اسنپ چت، پینترست و ردیت خواسته گردهم جمع شوند و پیشنهاداتی در این خصوص را بررسی کنند.

تصمیم به اقدام جمعی در حالی اعلام می شود که چندی قبل ویدئویی از خودکشی یک مرد ۳۳ ساله آمریکایی در تیک تاک به طور مداوم منتشر می شد. کاربران مرتب نسخه های جدیدی از کلیپ مذکور را به اشتراک می گذاشتند و به همین دلیل ردیابی و حذف آن کار مشکلی بود.تیک تاک بعدا اعلام کرد این فرایند یک حمله برنامه ریزی شده از سوی گروهی از هکرها در وب تاریک بوده است.

انتهای پیام

نظر شما