شناسهٔ خبر: 42894734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پربازدیدترین اخبار سیاسی دوم مهر ماه ایسنا

مژگان رساپور

اظهارات رییس جمهور در جلسه هیات دولت/ واکنش مکرون به تلاش آمریکا برای بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران/ تکذیب دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت/ رصد ناوگروه هواپیمابر آمریکایی با پهپادهای بومی/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنرانی روحانی در سازمان ملل ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

صاحب‌خبر -

مردم جنگ اقتصادی را باور کنند/مسئولان اقتصادی در دو سال و نیم گذشته در حال فداکاری هستند

به گزارش ایسنا، اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت در صدر اخبار پرمخاطب بود.

رییس جمهور در این جلسه با بیان این که امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم، گفت: مردم این جنگ را باور کنند و بدانند مسئولان اقتصادی کشور در دو سال و نیم گذشته در حال فداکاری هستند؛ البته در جنگ هم شکست و هم پیروزی وجود دارد.

بر سر بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران با آمریکا سازش نمی‌کنیم

دومین خبر پربازدید امروز، واکنش رئیس جمهور فرانسه به اقدام واشنگتن به بازگردانی تحریم ها علیه ایران در سخنرانی اش در سازمان ملل بود.

امانوئل مکرونبا بیان کردن این که اقدام واشنگتن به بازگردانی تحریم ها علیه ایران موجب کارشکنی در شورای امنیت می شود، گفت: فرانسه بر سر این موضوع سازش نخواهد کرد.

خبرهای دیگر در این ارتباط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

گزارش وزیر خارجه از مخالفت شورای امنیت سازمان ملل با توسل آمریکا به مکانیزم ماشه به دولت

درخواست کنگره ایرانیان کانادا از دولت این کشور برای پایان دادن به تحریم‌های ایران

انتقاد سفیر ایران در ژنو از اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران

***

دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت کذب محض است

تکذیب دو تابعیتی بودن علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی صمت از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به اینکه  بنده در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، عضو گروه تحقیق و تفحص از دوتابعیتی ها بودم، گفت:  اعلام می‌کنم که طبق بررسی‌های انجام گرفته در هیأت تحقیق و تفحص و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت کذب محض است.

رصد ناوگروه هواپیمابر آمریکایی با پهپادهای بومی

سردار علیرضا تنگسیری در مراسم الحاق ‌۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه از رهگیری ناوگروه هواپیمابر آمریکایی با پهپادهای بومی سپاه خبر داد و ‌اظهار داشت: ‌در این رهگیری، ناو هواپیمابر نیمیتز به همراه ناوهای اسکورت کننده شامل دو فروند ناوشکن ۱۱۴ و ۱۰۴، رزم ناوهای ۵۸ و ۵۹، دو ناوچه گشتی ۹ و ۱۲ و یک فروند شناور گارد ساحلی ۱۳۳۳ ارتش تروریستی امریکا، قبل از ورود به تنگه هرمز و خلیج فارس شناسایی شدند.

این خبر هم از پربازدیدهای امروز بود.

تا صف مشرکین از مومنین جدا نشود خبری از پیروزی نیست/جنگ تمام شده، اما جهاد ادامه دارد

اظهارات محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید به دو عنصر "خداباوری و مردم محوری" گفت: اگر این دو سنت را سرلوحه کار قرار دهیم پیروز می‌شویم. سنت‌های الهی تبدیل و تعدیل نمی‌شوند و تا زمانی که صف مومنین از مشرکین جدا نشود از پیروزی خبری نیست.

وی با بیان اینکه روایت و قصه برای درک دفاع مقدس مهم است، اظهار کرد: ما به موزه نمی‌آییم که قصه و داستان تعریف کنیم، هر چند که همانطور که قرآن قصه و داستان تعریف می‌کند قصه مهم است، اما باید بگویم موزه‌ها محل نمایش تحقق سنت‌های الهی هستند این موزه‌ها به ما نشان می‌دهند که جنگ تمام شده، اما جهاد ادامه دارد.

هر روز قدرتمندتر می‌شویم

تاکیدات فرمانده کل سپاه مبنی بر اینکه ما محکم و با ثبات قدرت‌افزایی می‌کنیم هم از پربازدیدها بود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی  در مراسم الحاق پهپادها و بالگردها به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس، با تاکید بر اینکه ما ایستاده ایم و هر روز قدرتمندتر می‌شویم، گفت: آثار و زوایای نفوذ معنوی انقلاب تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا قدرت ساخته است و این قدرت ها امروز عمل می‌کنند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنرانی روحانی در سازمان ملل

خبر بعدی،‌ واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل بود.

مورگان اورتاگوس در صفحه توییترش در واکنش به سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: حسن روحانی در سازمان ملل مدعی شد که ایران از صلح حمایت کرده و با افراط گرایی مبارزه می کند،  کاش این حقیقت داشت.

برگزار نکردن راهپیمایی اربعین، به سود کشور ما و به سود مردم همه کشورهاست

کیومرث سرمدی با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد چگونگی برگزاری مراسم اربعین گفت: ما نسبت به کشور و مردم خودمان و کشور و مردم عراق مسئول هستیم. اگر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث تهدید هر ملت و قومی شود، ما مسئول هستیم. مردم عراق که برادران دینی ما هستند پس مسئولیت بیشتری نسبت به آنها داریم. عدم برگزاری راهپیمایی اربعین، هم به سود کشور ما و هم به سود مردم همه کشورهاست.

اظهارات  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره راهپیمایی اربعین هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

نه دناپلاس می‌خواهیم نه پژو؛ فقط می‌خواهیم آبرویمان حفظ شود

واکنش نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی به به حواشی ایجاد شده در مورد تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان هم پربازدید بود.

به گزارش ایسنا، سید غنی نظری خاطر نشان کرد: ما امکانات اولیه برای رسیدگی به امورات مردم می‌خواهیم با آبروی نمایندگان بازی نکنید ما نه دنا می‌خواهیم نه پژو فقط می‌خواهیم آبرویمان حفظ شود و نوکر مردم باشیم به ما امکانات اولیه برای خدمت بدهید.

آمریکا نمی‌تواند در مورد تحریم‌های شورای امنیت اعمال نظر کند

تحلیل یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران نیز از خبرهای پر مخاطب بامداد امروز بود.

داود هرمیداس باوند با بیان اینکه اقدامات آمریکا غیرقانونی و خلاف منشور سازمان ملل است، گفت: در شورای امنیت سازمان ملل کشورهایی که حق وتو دارند نظر مخالف خودشان را در این باره اعلام کردند. بعید است که شورای امنیت بخواهد تصمیمی راجع به احیا یا فعال کردن تحریم‌های شورای امنیت  برخلاف برجام داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما