شناسهٔ خبر: 42892674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گردهمایی فعالان قرآنی در دیواندره برگزار می‌شود

فرماندار دیواندره گفت: گردهمایی فعالان قرآنی در شهرستان دیواندره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمال ارشدی ظهر امروز در آئین یازدهمین ایستگاه طرح سه شنبه‌های تکریم کردستان که با تجلیل از امام جمعه دیواندره همراه بود، با اشاره به دلاورمردی و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی گفت: همه امنیت، عزت و آرامش کنونی به خاطر جانفشانی شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

وی از برگزاری گردهمایی فعالان قرانی این شهرستان خبر داد و گفت: این گردهمایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در راستای تکریم از فعالان و خادمین قرآن و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: با توجه به توطئه‌های شوم دشمنان علیه اعتقادات و ارزش‌های دینی مسلمانان، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه امری لازم و ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیر در این آئین اظهار کرد: اجرای طرح سه شنبه های تکریم از طرح های موفق و ماندگار ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور است.

عبیدالله رستمی افزود: این سنت حسنه‌ بیش از پیش موجب شناسایی و معرفی خادمان و بزرگان این عرصه به جامعه شد و این مهم از اقدامات ارزشمند اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم به شمار می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس یک حماسه شگفت‌آوری بود که ملت ایران توانست در مقابل ابرقدرت‌های جهانی با دست خالی و تکیه بر ایمان و توکل بر خدا فائق بیاید.

رستمی، از فعالیت‌های دینی و قرآنی این شهرستان قدردانی کرد و گفت: با کارهای انجام شده در آینده نزدیک شاهد افتتاح و راه‌اندازی دو موسسه قرآنی در این شهرستان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به قرآن و جاری شدن فرامین اسلامی در جامعه امروز گفت: تکریم خادمین قرآن و مسجد، تکریم انسان های والا است، چرا که برای داشتن جامعه سالم و به دور از انحطاط، بایستی ارزش های اسلامی و قرآنی در آن جامعه جاری و ساری باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اجرای طرح سه شنبه های تکریم را از طرح های موفق و ماندگار ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برشمرد و افزود: این سنت حسنه‌ بیش از پیش موجب شناسایی و معرفی خادمان و بزرگان این عرصه به جامعه ش.

رستمی همچنین، با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از طرح‌های کانونی یادآوری کرد: هر کانونی که دارای طرح و برنامه مدون و عملیاتی باشد مورد حمایت قرار می گیرد و همچنین زمینه آموزش مربیان در حوزه های هنری و مسائل دینی نیز فراهم است. 

امام جمعه دیواندره نیز در این آئین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را محل مناسبی برای تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم توسط ستا هماهنگی کانون های مساجد، ظرفیتی ماندگار در شناسایی و معرفی خادمان فرهنگ و قرآن است.

ماموستا ملا جلال مرادی اظهار کرد: مردم استان کردستان نیز همواره در صحنه‌های مختلف پای انقلاب بوده‌اند و در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و مقاومت کردند و تقدیم بیش از 5400 شهید به اسلام و انقلاب ماحصل پای کار بودن مردم کردستان است.

وی با بیان اینکه مهترین دژ در مقابل حمله شیاطین تمسک و پناه بردن به قرآن است، گفت: کانون‌های مساجد بهترین مکان برای گسترش و ترویج فعالیت‌های قرآنی است.

وی که از اولین مدیران مسئول کانون های مساجد کردستان بود و مدیر مسئول کانون حرمین شریفین دیواندره است، ادامه داد: مساجد پایگاه‌هایی محکم برای استحکام نظام اجتماعی، خانوادگی و دینی مردم است و کانون‌های مساجد باید در این راستا گام بردارند.

امام جمعه دیواندره، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را محل مناسبی برای تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اجرای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، ظرفیتی ماندگار در شناسایی و معرفی خادمان فرهنگ و قرآن است.

مرادی خواستار حمایت های بیشتر از فعالیت‌های کانون‌های مساجد شد و گفت: این حمایت‌های، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری در مقابل توطئه‌های دشمنان نظام و اسلام است.

در ادامه این دیدار از ماموستا ملا جلال مرادی در ایستگاه یازدهم سه شنبه های تکریم کردستان با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما