شناسهٔ خبر: 42885210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

خوش‌چهره در گفتگو با نما:

وزارت صمت حیاط خلوت بسیاری از زدوبندها و مناسبات سیاسی است

كارشناس مسائل اقتصادی گفت:وزارت صمت حیاط خلوت بسیاری از زدوبندها و مناسبات سیاسی است كه در انتخابات نقش آن ملموس بوده است.

صاحب‌خبر - محمد خوش‌چهره، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره عملکرد ضعیف سازمان تعزیرات در مهار گرانی‌های افسارگسیخته اظهار داشت: اشتباه اینجاست که سازمان تعزیرات را جدی می‌گیرند؛ چون این سازمان از مدیرت، توان و انگیزه لازم در شرایط کنونی برخوردار نیست.
وی افزود: این سازمان از نظر نوع نظارت و ظرفیت و توانی که باید برای بررسی و مقابله در اختیار داشته باشد، را ندارد
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه سازمان تعزیرات توان کافی را در برابر سیل‌های گسترده ندارد، گفت: سازمان تعزیرات حتماً باید از نیروهای دانشجویی و بسیج به شکل سازمان‌یافته استفاده می‌کرد تا بتواند، شرایط را بهتر مدیریت کند.
خوش‌چهره در همین رابطه ادامه داد: برخوردهای تهاجمی که در عمل با اینها می‌شود، از کارایی‌شان می‌کاهد و از همه مهمتر اینکه ضعف انگیزه سبب شده تا این سازمان از نیروهای آماده‌به‌کار و باانگیزه در میدانی که عرصه‌اش گسترده هست، محروم شود.
وی با بیان این مطلب که سازمان تعزیرات با ضعف برنامه‌ریزی و نیز با ضعف تربیت نیروی انسانی مواجه است، یادآور شد: نیروهای موجود سازمان تعزیرات برای مدیریت شرایط کنونی به خوبی تربیت نشده‌اند؛ لذا فقدان باور و اعتقاد که باید در بدنه وجود داشته باشد، سبب شده تا سازمان تعزیرات ناکارآمد باشد.
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه فقدان وزیر صمت برروی افزایش قیمت‌ها و نیز ناکارآمدی سازمان تعزیرات اثرگذار است، یادآور شد: این سازمان شامل سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است که اولاً ادغام این سه یک اشتباه استراتژیک محسوب می‌شود و ثانیاً اینکه افرادی را برای اداره این وزارتخانه مهم می‌گمارند که صلاحیت و کارآیی لازم را ندارند.
خوش‌چهره به رانت و فساد موجود در وزارت صمت اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه در خیلی از حوزه‌ها با فساد و رانت و زدوبندها مواجه است و به واسطه این زدوبندها برای این وزارتخانه وزیر تعیین می‌کنند.
وی با بیان این مطلب که وزیر صمت باید علیم، امین، پاک‌ و دارای یک تیم قوی و ارزشی باشد، گفت: اما در این چند سال وزیر صمت اشراف کافی را بر زیرمجموعه‌ها نداشته است.
این استاد اقتصاد عنوان کرد: وزارت صمت حیاط خلوت بسیاری از زدوبندها و مناسبات سیاسی است که در انتخابات نقش آن ملموس بوده است.

نظر شما