شناسهٔ خبر: 42883809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم رامیان در مجلس مطرح کرد

لزوم ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات برای جلوگیری از افزایش قیمت ها

کوهساری، نماینده مردم رامیان در مجلس گفت: دولت با تامین کالاهای مورد نیاز و تسهیل ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات کشور در جلوگیری از افزایش قیمت ها در کشور گام مهمی بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی، طی تذکری با استناد به ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده، رئیس جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند در مردادماه هر سال براساس برنامه های ارائه شده خود در زمان تشکیل دولت گزارش عملکرد سال گذشته و سال آینده را به مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر، به ویژه در ماه های گذشته شاهد افزایش بی رویه قیمت ها در بازار بوده ایم، این قیمت ها در کنار هزینه های درمان کرونا موجب درد مضاعفی برای مردم شده است.

وی ادامه داد: شیب صعودی قیمت ها به گونه ای بوده است که مردم در تامین مایحتاج روزانه خود با مشکل مواجه شده اند، در کنار مصرف کنندگان کالاها، اصناف و بازاریان نیز هر روز شاهد کوچکتر شدن سرمایه خود هستند، بنابراین در این مورد لازم است تا دولت با تامین کالاهای مورد نیاز و تسهیل ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات کشور در جلوگیری از افزایش قیمت ها در کشور گام مهمی بردارد.

کوهساری تاکید کرد: دراین مدت شاهد مشکلات فراوانی برای کشور بوده ایم که تحریم ها، مشکلات اقتصادی، بیکاری جوانان، بیماری کرونا، آموزش و پرورش و کشاورزی از جمله این مسائل است که باید دولت با توجه به آیین نامه داخلی مجلس نسبت به این مسائل در مجلس گزارش دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیان از آنچه که در این صندوق می گذرد اطلاعی ندارند و ضعف مدیریت موجب عدم ارائه گزارش سالانه به این افراد شده است، همچنین ضعف مدیریت در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان هم باید مدنظر دولت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در سه ماه گذشته در حوزه انتخابیه من، بحث سیل و آتش سوزی و زلزله به وجود آمده که باید سازمان مدیریت بحران جهت پیشگیری از حوادث مشابه برنامه های اجرایی خود را ارائه و تجهیزات لازم برای مقابله با این حوادث را فراهم کند.

نظر شما