شناسهٔ خبر: 42883721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

رشد 8 درصدی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

ضرغام علی‌بازی

مُدیر امور بهره برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد، از رشد مصرف هشت درصدی مصرف برق در ساعات اوج بار (پیک بار) این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مسعود رضازاده" در نشست گزارش عملکرد پایش‌ رله‌های فرکانسی شش ماهه سال جاری در یاسوج گفت: بنا به دلایل متعددی میزان مصرف برق در ساعات اوج بار امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد رشد هشت درصدی داشته که برای گذر از ساعات اوج بار، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه تلاش کردیم در ساعات اوج بار، شبکه‌های انتقال و توزیع دچار مشکل خاصی نشود، اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی و اتفاقاتی واحد بهره برداری حوزه انتقال به‌طور شبانه روزی آماده همکاری با مشترکان برق در استان هستند.
 
مُدیر امور بهره برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان مصرف برق در ساعات اوج بار سال گذشته 425 مگاوات بود که به‌‍دلیل تغییر الگوی مصرف مشترکان، این میزان در سال جاری به 459 و 2 دهم مگاوات مصرف افزایش پیدا کرد.
 
رضازاده با دشوار خواندن تامین برق در برخی شرایط گرمای زودرس امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: 79 فیدر در حوزه انتقال استان وجود دارد که 53 فیدر آن هم اکنون بارگیری می‌شود.

برای تامین برق پایدار در فصل سرد آماده‌ایم
وی تعداد فیدرهای کنونی ایستگاه‌های فوق توزیع در استان کهگیلویه و بویراحمد را کافی ارزیابی کرد و یادآورشد: در حال برنامه ریزی برای تامین برق پایدار در فصل سرد امسال هستیم.
 
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با تقدیر از همکاری مدیران و مجموعه پرسنل حوزه انتقال در این استان با مجموعه شرکت توزیع نیروی برق، اظهار داشت: با وجود این همکاری‌های تعاملی است که می‌توانیم با رعایت تمامی اصول فنی از شرایط سخت تابستانی و تامین برق پایدار عبور کنیم.
 
"جابر افشون"، شرایط تامین برق پایدار در تابستان زودرس آن هم در شرایط خاص کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را موفقیت آمیز خواند و خاطرنشان کرد: بیش از 265 هزار اشتراک برق در مناطق مختلف استان وجود دارد که طول یکی از فیدرهای برق‌رسان به مشترکان به بیش از 600 کیلومتر آن هم در مناطق کوهستانی می‌رسد.
 
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی آن در زمان حوادث طبیعی با مشکلات متعددی در حوزه تامین خدمات مواجه بوده که باید برای تامین برق پایدار در فصل سرد از هم اکنون برنامه‌های لازم صورت گیرد.

نظر شما