شناسهٔ خبر: 42876523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ درصد دانش آموزان زنجانی حضوری به کلاس درس رفتند

زنجان- ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از زمان بازگشایی مدارس ( ۱۵ شهریور ) در سال تحصیلی جدید تاکنون با توجه به شرایط کرونایی از مجموع ۱۹۸ هزار دانش آموز این استان ۲۵ درصد به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

داوود بهرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس به صورت فیزیکی در مقطع ابتدایی ۳۰ درصد و در مقطع متوسطه ۲۰ درصد گروه‌های هدف را شامل می شود.

وی یاد آورشد: این در حالی است که طی روزهای نخستین بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور امسال شمار دانش آموزان حاضر در کلاس های درس بیشتر بود که با اعلام اختیاری بودن حضور فیزیکی در کلاس‌های درس، این تعداد روند نزولی به خود گرفت.

بهرامی با اشاره به اینکه شبکه شاد با هدف ارائه مطالب مورد نیاز به دانش آموزان از سال گذشته راه اندازی شده است، ادامه داد: این شبکه نسبت به سال گذشته دچار تغییراتی شده بطوریکه ۱۲ قابلیت فنی به آن افزوده شده است.

وی اظهار داشت: شبکه شاد طوری طراحی شده که به لحاظ سرعت در سطح خوبی قرار دارد و امکان آموزش های تعاملی، ارزشیابی، اخذ آزمون و انجام تکالیف برای دانش آموزان در این بستر مهیا است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی وضعیت هنرستان ها با دوره های متوسطه متفاوت است چرا که گروههای هدف باید دروس عملی از قبیل شایستگی های فنی و کارگاهی را سپری کنند که این کار باید در هر شرایط بصورت حضوری انجام گیرد که ساز و کارهای لازم آن نیز اندیشیده شده است.

وی افزود: دستورالعمل بازگشایی مدارس در اختیار شورای مدارس به عنوان ارکان واحد آموزشی قرار گرفته است که با توجه به شرایط و اقتضائات لازم می توانند در خصوص برگزاری  حضوری و یا غیرحضوری کلاس های درس در همه مقاطع تصمیم گیری کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی و آموزشی در مدارس استان زنجان انجام می گیرد، افزود: تجهیزات ورزشی به مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در استان خریداری و به مناطق ارسال و تابستان امسال نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح هجرت هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار معلم زنجانی در ایام کرونا محتوای آموزشی، صوتی و تصویری تولید کردند، به ‌طوریکه تا کنون بیش از ۵۵۴ محتوای آموزشی توسط این قشر زحمتکش در استان تهیه و تولید شده است. 

نظر شما