شناسهٔ خبر: 42874611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گمرک بیله‌سوار در ایام کرونا بصورت شبانه‌روزی فعال است

اردبیل - ایرنا - معاون اقتصاری استاندار اردبیل گفت: فعالیت شبانه‌روزی پایانه گمرک مرزی بیله‌سوار و تعطیل نبودن ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی از مزیت‌های این پایانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، ارژنگ عزیزی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل گمرک بیله‌سوار که با حضور خانم دکتر ترشابی بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: ندادن اجازه خروج به کامیون‌های حامل بار صادراتی در گمرک جمهوری آذربایجان و تخلیه کالاها به کامیون‌های کشور همسایه و عودت

کامیون‌های ایرانی به گمرک بیله‌سوار از جمله مسائلی است که باید با مذاکره طرفین برطرف شود.

وی افزود: نبود آزمایشگاه مجهز و استاندارد و عدم استقرار دستگاه  ایکس‌ری کامیونی و نیز نامناسب بودن راه‌های مواصلاتی گرمی ، بیله‌سوار و کمربندی شهر بیله‌سوار از جمله مواردی است که نیاز به توجه بیشتر مسوولان کشوری دارد.

وی شفاف نبودن قوانین گمرکی و ضعف سایر زیرساخت‌ها را از مشکلات گمرک مرزی بیله‌سوار دانست و گفت: با حل مسائل مطروحه این گمرک ظرفیت بسیار بالایی جهت صادرات و  واردات برای کشور دارد و علیرغم وضعیت کرونایی حتی یک روز هم تعطیل نشده است.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل با قدردانی از اعضای کمیته قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی تصریح کرد: اعضای کمیته دایمی ، قیمت‌گذاری پایه کالاهای صادراتی را به واسطه موافقت با درخواست استانداری اردبیل عملی کردند.

وی ادامه داد: این کمیته در رابطه با کاهش قیمت پایه سیب‌زمینی از ۲۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار موافقت کرده‌اند که امیداوریم در رابطه با تجدیدنظر در قیمت پایه صادراتی پنج قلم پیشنهادی دیگر استانداری مساعدت لازم را داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه وضعیت گمرکات استان و واردات و صادرات در یک سال گذشته و همچنین ۶ ماه اول سال جاری نسبت به سایر مناطق مطلوب بوده است، افزود: علیرغم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونا و تحریم‌های ظالمانه کشور طبق آمار حمل و تقل پایانه‌های استان رتبه قابل توجهی در این زمینه داریم.

 جلسه بررسی مسائل و مشکلات پایانه مرزی بیله‌سوار با حضور دکترترشابی رییس امور هماهنگی و نظارت بر همکاری‌های منطقه‌ای نهاد ریاست‌جمهوری و عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معاون رییس کل گمرکات کشور، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، معاون سازمان توسعه تجارت وزارت صمت و نماینده وزارت امور خارجه و اعضا کارگروه استانی صادرات غیرنفتی بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

نظر شما