شناسهٔ خبر: 42872123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش فولادی اضافه می شود

بهره برداری از مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش ( بندرعباس) روز پنجم مهرماه جاری با حضور معاون اول رییس جمهوری موجب می شود تا ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش در کشور افزوده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید محمد اتابک، مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس وابسته به این نهاد گفت: مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان به زودی افتتاح می شود.

وی خاطرنشان ساخت: ساخت این کارخانه فولاد سازی به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان از ابتدای انقلاب تا به امروز محسوب می شود و این مجموعه صنعتی با سرمایه گذاری ۳۱۱ میلیون یورویی در مدار تولید قرار گرفته است.

اتابک اضافه کرد: بهره برداری از مرحله دوم این مجموعه، سبب می شود تا ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲.۴ میلیون تن شمش فولادی برسد.

وی با بیان اینکه با احتساب ظرفیت تولید در فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش، سهم تولید فولاد در این شرکت به حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور ارتقاء می‌یابد.

اتابک ضمن تاکید بر احداث مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش در سال جهش تولید و در چارچوب اقتصاد مقاومتی، گفت: برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی، به شکل کامل، به دست متخصصان ایرانی انجام شد و این موفقیت بزرگ در شرایطی به دست آمد که کشور و صنعت فولاد ایران، تحت سخت ترین تحریم‌های خارجی قرار داشت.

وی با اشاره به نقش احداث فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در اشتغال زایی نیروهای بومی استان هرمزگان گفت: با بهره برداری از فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فعلی کارخانه به دو برابر افزایش خواهد یافت که همه از جوانان متخصص و نیروهای بومی استان هرمزگان محسوب می شوند.

مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس وابسته به بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای احداث مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان بوده و در آینده با راه اندازی کارخانه‌های کنستانتره و گندله، به تکمیل زنجیره تولید فولاد منجر می‌شود.

پیش بینی شده در مراسم افتتاح این مرحله از کارخانه یاد شده، رییس بنیاد مستضعفان نیز حاضر شود. 

پایان پیام/50

نظر شما