شناسهٔ خبر: 42871484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

هموطنان ایرانی به هیچ وجه به سمت مرزهای ایران و عراق نیایند

19 دی: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از هموطنان ایرانی خواست که به هیچ وجه به سمت مرزهای ایران و عراق نیایند و گفت: دولت عراق امسال زوار خارجی اعم از ایرانی و سایر کشورها را پذیرا نیست.

صاحب‌خبر -

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی درباره عدم موافقت دولت عراق با حضور زوار خارجی در عراق برای برگزاری مراسم اربعین عنوان کرد: امسال متاسفانه به دلیل موضوع کرونا و جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس، دولت عراق از پذیرش هرگونه زوار خارج از عراق چه جمهوری اسلامی ایران و چه سایر کشورها خودداری کرده و تصمیم گرفته شده که زائر نپذیرند.

وی علت این تصمیم را جلوگیری از انتشار بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه به ایام اربعین نزدیک می‌شویم جمهوری اسلامی ایران به این تصمیم احترام گذاشته و همکاری می‌کند و در جهت سلامت و اهمیت سلامت مردم شریف و زوار عزیز ایران هم تصمیم گرفته از اعزام زائر خودداری و با عراق همکاری کند و امسال اربعین و مراسم راهپیمایی و پیاده‌روی زوار امام حسین (ع) توسط خود عراقی‌ها و در داخل این کشور برگزار خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بیان کرد: بنده از همه هموطنان عزیز خواهش می‌کنم با مقامات و مسئولان دو کشور ایران و عراق کمال همکاری را داشته باشند و همانگونه که در صحبت‌های مسئولان مختلف عنوان شد و مقام معظم رهبری بیش از همگان عاشق سیدالشهدا هستند و دلشان می‌خواهد مردم ما در این زیارت‌ها شرکت کنند، فرمودند امسال مراسم اربعین را به هر شکل ممکن در خود جمهوری اسلامی ایران برگزار و به دعا و زیارت در منازل خود و یا به اشکال مختلفی که صلاح می‌دانند، اقدام کنند.

مسجدی از هموطنان ایرانی خواست که به هیچ وجه به سمت مرزهای ایران و عراق نیایند و افزود: این تصمیم قطعا در جهت خیر، صلاح و سلامتی مردم عزیز ماست. همانطور که امسال زوار ما در تاسوعا و عاشورا در عراق نبودند و حجاج ما در مناسک حج نتوانستند شرکت کنند و حتی هنوز در‌های ضریح مطهر امام رضا (ع) در مشهد بسته است و همه اینها در جهت سلامتی مردم اتخاذ شده است.

وی مجددا تأکید کرد که به هیچ وجه هموطنان ایرانی و محبان و عاشقان امام حسین (ع) تصمیمی غیر از احترام به تصمیمی که مقامات و مسئولان کشور اتخاذ کرده‌اند، نگیرند و گفت:‌انشاءالله در سال‌های آینده با برطرف شدن این بیماری با حلاوت و قانونمنداری در مراسم شرکت کنند.

مسجدی خاطرنشان کرد:‌ مطمئن باشید این تصمیم به خیر و صلاح مردم جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: بنده به عنوان نماینده ملت و دولت ایران نایب الزیاره همه شما عزیزان خواهم بود و از سید و سالار شهیدان و قمر بنی هاشم و شهدای دشت کربلا عاجزانه استمداد می‌طلبم که شفاعت کننده بنده و هموطنان و همه زواری که علاقه داشتند در این مراسم شرکت کنند، باشند.

نظر شما