شناسهٔ خبر: 42870647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

«توهمات و محاسبات غلط» عامل نابودی صدام بود و امروز این حادثه دقیقا از سوی حاکمان کاخ سفید در حال تکرار است/ آغاز جنگ اقتصادی تمام عیار دولت ترامپ علیه ایران اسلامی از سال 97، تکرار توهمات و محاسبات غلط صدام است

رئیس جمهور «توهمات و محاسبات غلط» را عامل اصلی حمله رژیم صدام به ایران اسلامی خواند و تاکید کرد که صدام با این توهمات ومحاسبات غلط آمد، رسوا شد و خودش را نابود کرد و تک تک حامیان منطقه ای او نیز آمدند و ابراز پشیمانی کردند و امروز نیز دقیقا این حادثه از سوی حاکمان کاخ سفید در حال تکرار است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت که دولت ترامپ نیز از سال 97 با توهمات مشابه و محاسبات غلط، جنگ اقتصادی تمام عیاری را آغاز کرده است که نتیجه آن کاملا مشخص است.

رئیس جمهور افزود: همانطور که صدام متوهم، برگزاری جلسه ادامه مصاحبه آغاز جنگش با ایران را به هفته آینده در اهواز موکول کرده بود،دولت آمریکا هم دقیقا با تکرار کار صدام، پس از پاره کردن برجام و تحمیل جنگ اقتصادی می گفتند چند ماه دیگر وارد تهران می شویم و اینها چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید و چنین تخیلاتی داشتند.

دکتر روحانی گفت: اما اینها نیز همانند صدام به هیچ کدام از اهدافشان نرسیده اند و در تمام محاسبات اشتباه کرده اند.  همان توافق برجام و قطعنامه 2231 در برابر اینها ایستاد و در شورای امنیت مفتضح شدند.

رئیس جمهور اظهارداشت: در تاریخ آمریکا بی سابقه است که طرحی را پس از ماهها مقدمه چینی به شورای امنیت ببرند و شکست بخورند. اندونزی و نیجر، تونس و 13 کشور در شورای امنیت با شهامت در برابر آمریکا ایستادند و به این ترتیب ابهمت و هیمنه آمریکا فرو ریخت.

خبر تکمیل می شود...

برچسب‌ها:

نظر شما