شناسهٔ خبر: 42869273 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

افتتاح فاز ۲ فولادسازی در فولاد کاوه جنوب کیش

خبرگزاری میزان-مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس وابسته به بنیاد مستضعفان، از افتتاح فاز ۲ فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان خبر داد. ارتکاب هیچ جرمی نمی‌تواند زن را از مهریه‌اش محروم کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید محمد اتابک با اشاره به افتتاح فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان از ابتدای انقلاب تا به امروز، اظهار کرد: فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، با سرمایه گذاری ۳۱۱ میلیون یورو از سوی بنیاد مستضعفان در مدار تولید قرار گرفته است.

مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: با بهره برداری از فاز دوم این مجموعه، ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه می‌شود و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲.۴ میلیون تن شمش فولادی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با احتساب ظرفیت تولید در فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش، سهم تولید فولاد در این شرکت به حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور ارتقاء می‌یابد افزود: این میزان تولید باعث می‌شود تا رتبه فولاد کاوه جنوب کیش در میان تولیدکنندگان فولاد کشور از جایگاه هفتم به رده چهارم ارتقاء یابد.

اتابک با تاکید بر احداث فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش در سال جهش تولید و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی، به صورت کامل، به دست متخصصان ایرانی انجام شد و این موفقیت بزرگ در شرایطی به دست آمد که کشور و صنعت فولاد ایران، تحت سخت‌ترین تحریم‌های خارجی قرار داشت.

وی با اشاره به نقش احداث فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در اشتغال زایی نیرو‌های بومی استان هرمزگان گفت: با بهره برداری از فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فعلی کارخانه به ۲ برابر افزایش خواهد یافت که تماماً از جوانان متخصص و نیرو‌های بومی استان هرمزگان خواهند بود.

مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس وابسته به بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای احداث فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان بوده و در آینده با راه اندازی کارخانه‌های کنستانتره و گندله، به تکمیل زنجیره تولید فولاد منجر می‌شود.

به گفته اتابک، فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش روز شنبه ۵ مهر، با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما