شناسهٔ خبر: 42868601 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سردار اشتری:

امسال از حضور در مراسم پیاده روی اربعین محروم هستیم

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امسال از حضور در مراسم پیاده روی اربعین محروم هستیم اما وظیفه ما این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین: سردار حسین اشتری شامگاه سه‌شنبه در مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی خوزستان، با اشاره به تعابیر امامین انقلاب اسلامی درباره این استان اظهار داشت: علاوه بر امام خمینی و امام خامنه‌ای، ما نیز باید به اندازه خودمان به پای‌مردی و ایثارگری مردم خوزستان اشاره کنیم.

وی افزود: هنگامی که صدام تصمیم گرفت به میهن  اسلامی ما حمله کند، نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل نبودند و دشمن طمع کرده بود به سرعت خوزستان را تصاحب کند اما مردم مقاومت کردند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: دشمن با تمام امکانات آمد و این در حالی بود که ما نیازمند سیم خاردار بودیم؛ مردم شهرها و روستاهای خوزستان آنچنان جانانه دفاع کردند که در تصور صدام نبود.

مقاومتی که در خوزستان صورت گرفت نباید فراموش شود

سردار اشتری با بیان اینکه "مردم خوزستان حق بزرگی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دارند" گفت: دوران دفاع مقدس تابلوی بسیار بزرگ و زیبایی است که هرچه به آن نزدیکتر می‌شویم به عمق زیبایی‌های آن بیشتر پی می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس از جنگ خوشحال نمی شود، عنوان کرد: جنگ به مردم و انقلاب تحمیل شد و مردم مجبور به دفاع شدند اما همین ایستادگی به دست خالی برای مردم به عزت تیدبل شد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: امروز هرجای کشور موفق به پیشرفت و دستاوردهای بزرگ شدیم به برکت روحیه جهادی دفاع مقدس است که همچنان در نسل های بعدی انقلاب نیز وجود دارد.

سردار اشتری افزود: اکنون بسیاری از دانشمندان جوان ما که سن آنها به دفاع مقدس قد نمی دهد با تاسی از رزمندگان و شهدا به موفقیت های بزرگ دست پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس برای مردم ایران و همه آزادی خواهان دنیا الگوی موفقی است که به واسطه ایمان، اخلاص، روحیه جهادی و اطاعت از ولایت محقق شد.

امکان تردد زائران اربعین وجود ندارد

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه رهبر انقلاب کار را برای ما آسان کرد، گفت: با توصیه رهبر انقلاب مبنی بر ماندن در خانه در روز اربعین و استفاده از اماکن مذهبی داخل کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی، کار برای ما آسان شد و امیدواریم که شاهد حضور افراد در مرزها نباشیم.

وی افزود: در جمعه گذشته عد ای برای زیارت اربعین در خوزستان به سمت مرز حرکت کردند که خوشبختانه به خوبی مدیریت شد و آن گروه به خانه‌های خود بازگشتند.

سردار اشتری ادامه داد: امسال از حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین محروم هستیم اما وظیفه ما این است که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم تا خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: مرزها برای تردد زائران بسته است و برنامه‌ای برای تردد زائران و ارادتمندان ابا عبدالله الحسین وجود ندارند.

امنیت خوزستان همواره مورد هجوم دشمنان است

سردار اشتری با اشاره به وضعیت امنیت در خوزستان گفت: استان خوزستان همواره مورد هجوم دشمنان بوده و اکنون نیز دشمنان چشم طمع به این استان دارند.

وی افزود: خوزستان با تهدیدهای مختلفی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مواجه بوده و امروز به همت نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی همه توطئه ها خنثی سازی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: نارسایی‌ها، اوضاع بد اقتصادی و بیکاری وجود دارد اما همه باید همت کنیم تا جرائم کاهش یابد. دشمن می خواهد احساس امنیت را از مردم ما بگیرد و نیروی انتظامی با جان خود در مقابل این ترفند دشمنان ایستاده است.

سردار اشتری با بیان اینکه در خوزستان با مجرمان مقتدارانه برخورد می‌شود، تصریح کرد: افتخار نیروی انتظامی این است که حافظ جان، مال و ناموس مردم باشد تا احساس امنیت در جامعه از بین نرود.

پلیس اقتدار توأم با رأفت و عدالت دارد

فرمانده نیروی انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پلیس اقتدار توأم با رأفت و عدالت دارد اما با کسی که به حقوق مردم تعدی می‌کند مقتدارانه برخورد کرده و از آنها گذشت نخواهد کرد.

وی افزود: دستی که سلاح سرد می‌گیرد و سبب رعب و وحشت مردم می‌شود را باید قلم کرد تا شر یک فرد شرور از سر مردم کم شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: کشوری که در جنگ و پیروزی انقلاب شهدای بسیاری داده و تاکنون در مقابل دشمنان خارجی مقاومت کرده محال است بگذاریم عده‌ای با شرارت خود امنیت جامعه را خدشه دار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما